fe-mail.gr

Fe-mail.gr

 


Κρύο...; Καιρός για κάστανα!

24 Νοεμβρίου 2016 | 03:00 μ.μ.

Ζαχαρού Βιργινία
Διατροφολόγος

Σιγά σιγά το κρύο γίνεται όλο και πιο τσουχτερό, οι ανάγκες μας σε θρεπτικά συστατικά αυξάνονται και τι πιο ιδανική επιλογή για σνακ;

Τα κάστανα! Ωμά, ψητά ή βραστά αρέσουν σε όλους και κατέχουν πάντα μια θέση στο τραπέζι μας.

Όπως όλοι οι ξηροί καρποί, έτσι και τα κάστανα παρέχουν αρκετά ωφέλη στην υγεία μας
και αξίζει να τα έχουμε στην διατροφή μας για τους εξής λόγους:

  • Περιέχουν φυτικές ίνες. Τα ψητά κάστανα περιέχουν 2γρ φυτικών ινών ανα 30γρ, ανάλογη ποσότητα φυτικών ινών υπάρχει σε μια φέτα ψωμί ολικής άλεσης. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για εκείνους που υποφέρουν απο δυσκοιλιότητα ή κοιλιοκάκη και θα πρέπει η διατροφή τους να είναι πλούσια σε φυτικές ίνες.
  • Είναι χαμηλής περιεκτηκότητας σε ολικό και κορεσμένο λίπος. Σε αντίθεση με άλλους ξηρούς καρπούς, τα κάστανα περιέχουν 1γρ λίπους ανα 100γρ. Πράγμα το οποίο τα καθιστά εξαιρετική επιλογή ως σνακ σε μια ισορροπημένη διατροφή.
  • Αποτελούν πηγή βιταμίνης C. Τα κάστανα είναι τα μόνα από τους ξηρούς καρπούς που περιέχουν βιταμίνη C με περίπου 12mg ανα 30γρ. Βέβαια η ποσότητα της βιταμίνης C μειώνεται κατα το ενα τρίτο όταν υποστεί επεξεργασία (ψήσιμο βράσιμο κλπ.)
  • Είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο και περιέχουν κάλιο.Τα χμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο και υψηλής σε κάλιο τρόφιμα, βοηθούν στην ομαλή αρτιριακή πίεση και συμβάλλουν στην καλή υγεία της καρδιάς.


4 τρόποι για να εισάγεται τα κάστανα στη διατροφή σας:


    Ως σνακ στη δουλεία: φτιάξτε σακουλάκια με 2-3 ψητά ή βραστά κάστανα και 2-3 αποξηραμένα σύκα.
    Δοκιμάστε τα ψιλοκομμένα ωμά στις σαλάτες σας.
    Εάν είστε λάτρεις των σπιτικών κεικ, την επόμενη φορά δοκιμάστε να βάλετε πολτοποιημένα βρασμένα κάστανα στην συνταγή σας.
    Ως επιδόρπιο: ψήστε μερικά κάστανα και σερβιρήστε τα με λιωμένη μαύρη σοκολάτα!


Πηγές:

1. National Health & Medical Research Council. Nutrient Reference Values for Australia and New Zealand.
Canberra, ACT: Australian Government Department of Health & Ageing 2006.
2. Nuts for Life. 2012 Nutrient Composition of Tree Nuts. Sydney: Nuts for Life; 2012.
3. Chestnut Growers Australia website www.chestnutsaustralia.com.au.
4. USDA National Nutrient Database for Standard Reference release 23 (2010).

Σχετικά άρθρα

icon Προσθήκη Σχόλιου

Κρύο...; Καιρός για κάστανα!


Παρακαλούμε συμπληρώστε τα πεδία που σημειώνονται με *

Τίτλος:*


E-mail:
Θα χρησιμοποιήσουμε το email σας για να σας ενημερώσουμε για ενδεχόμενες απαντήσεις στα σχόλια σας.


Σχόλιο:*


This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)

Γράψτε τους 3 χαρακτήρες που βλέπετε στο πλαίσιο.




Return to category

Σχόλια

Attention Παρακαλούμε τα σχόλια σας να είναι κόσμια και να μην περιέχουν υβριστικό περιεχόμενο.

 
Τελευταία άρθρα