fe-mail.gr

Fe-mail.gr

 

10 κόλπα για πιο εύκολη «Καληνύχτα»

6 Δεκεμβρίου 2017 | 02:04 μ.μ.

Είσαι εντελώς εξαντλημένη, αλλά το μικρό σας “διαολάκι” δεν δείχνει να το καταλαβαίνει και φυσικά ούτε κουβέντα για ύπνο. Ο εκνευρισμός χτυπάει κόκκινα, η ένταση ανεβαίνει και ο πολυπόθητος εναγκαλισμός με το μαξιλάρι σου διαρκώς αναβάλλεται. Προσπαθείς με το καλό, στην αρχή, γρήγορα όμως βγαίνεις από τα ρούχα σου, εισπράττοντας την άρνησή του να συμμορφωθεί.

Ναι, ξέρω ! Εξαιρετικά ροκ καταστάσεις. Ας δούμε λοιπόν παρέα, πως αυτή η ρουτίνα μπορεί να ανατραπεί και με τι τεχνάσματα, μπορούμε να στέλνουμε τα παιδιά μας ήρεμα για ύπνο, την ώρα που πρέπει.

Δημιούργησε ένα γαλήνιο περιβάλλον
Ένα ήρεμο και χαλαρωτικό περιβάλλον είναι ο καθοριστικός παράγοντας που θα βοηθήσει το παιδί σας να ηρεμίσει, και ως εκ τούτου, να νυστάξει γρηγορότερα απ’ ότι αν βρίσκεται σε ένα περιβάλλον με ένταση. Ένα χαμηλό φωτάκι μέσα στην κρεβατοκάμαρα και απαλή μουσική μουσική  μπορούν να βοηθήσουν το παιδί σου να αισθανθεί μεγαλύτερη ασφάλεια. Μην ξεχνάς το αγαπημένο παιχνίδι του παιδιού σου,  την κουβέρτα ή ένα λούτρινο ζωάκι του. Αυτά τα απλά, αλλά συγχρόνως πολύ βασικά, μπορεί να είναι η αιτία που δημιουργούν στο παιδί σου την ένταση.

Καθιέρωσε σχολαστικά ένα πρόγραμμα
Σε μερικές οικογένειες, ένα τυπικό πρόγραμμα για ύπνο περιλαμβάνει κατ’ αρχήν μπάνιο, μετά ένα ελαφρύ βραδινό γεύμα, το βούρτσισμα των δοντιών και την αφήγηση μιας ιστορίας, πριν να σβήσουν τα φώτα. Άλλοι επιλέγουν ένα βίντεο, μετά βούρτσισμα των δοντιών και τέλος μια σφιχτή αγκαλιά. Όταν τα παιδιά ξέρουν τι να περιμένουν κάθε βράδυ, είναι πολύ πιο εύκολο να χαλαρώσουν και να ακολουθήσουν την διαδικασία χωρίς γκρίνιες.

Βάλε το να συμμετέχει στην διαδικασία
Θυμάμαι την κόρη μου, όταν πλησίαζε τα 2, της έμαθα να διαλέγει μόνη της την πιτζάμα που θα φορέσει πριν να κοιμηθεί και φυσικά το παραμύθι που θα διαβάσουμε. Το έκανε με πολύ κέφι και με φώναζε όλο χαρά για να βρεθώ κοντά της, στο κρεβάτι της. Μ’ αυτό τον τρόπο, συμμετείχε στην διαδικασία και έμαθε εύκολα, ότι η μέρα της τελείωσε και ήρθε η ώρα για να πάει στο κρεβάτι της για ύπνο.

Φτιάξε το δικό σου παραμύθι
Το πόσο βοηθάει στην ανάπτυξή του, το να διαβάζεις μαζί με το παιδί σου είναι κάτι που όλες το ξέρουμε. Την ώρα πριν τον ύπνο βάλε την φαντασία σου να δουλέψει στο φουλ, επινόεισε ένα δικό σου παραμύθι με πρωταγωνιστή… το δικό σου «αστέρι» και κάντε το να προσμένει την ώρα που θα ακούσει αυτή την ιστορία με τον εαυτό του σε πρώτο ρόλο.

Βάλε κανόνες
Τήρεισε την ρουτίνα της διαδικασίας του ύπνου με ευλάβεια και εξήγεισέ την στο παιδί σου από την αρχή. Για παράδειγμα την ώρα του βραδινού παραμυθιού πες του από την αρχή πόσα παραμύθια θα διαβάσετε. Κατά την διάρκεια αυτής της διαδικασίας είναι χρήσιμο να του λες «Το παραμύθι θα τελειώσει σε … λεπτά». Αυτό θα το κάνει να αποδεχθεί ευκολότερα ότι η ώρα που θα σβήσει το φως πλησιάζει. Μην ξεχνάς ποτέ ότι εσύ είσαι αυτή που έχει το «πάνω χέρι» και όχι το παιδί σου.

«Μουσική» Καληνύχτα
Όπως ακριβώς το ευχαριστεί να ακούει από εσένα το αγαπημένο του παραμύθι, το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με το αγαπημένο του τραγουδάκι. Καληνυχτίστε λοιπόν το αγγελούδι σου τραγουδώντας του ένα νανούρισμα ή ένα ευκολομνημόνευτο παιδικό τραγουδάκι. Μην σκεφτείς ότι είσαι φάλτσα, γιατί ο σκοπός δεν είναι να επιδείξεις τις φωνητικές σου ικανότητες, αλλά να κάνεις το αγγελούδι σου να ηρεμίσει. Και ποιος καλύτερος τρόπος από τον οικείο ήχο της φωνής της μαμάς;

Ο μεσημεριανός ύπνος
Φρόντισε η ώρα του μεσημεριανού ύπνου να απέχει αρκετά από την ώρα του βραδινού. Αν το παιδί σου συνηθίζει να παίρνει έναν «μεσημεριανό υπνάκο» φρόντισε αυτό να γίνεται νωρίς το μεσημέρι και να μην διαρκεί περισσότερο από 2 ώρες.

Κράτησε προβάδισμα
Όλες ξέρουμε ότι αν το παιδί μας παρακουραστεί, του δημιουργείται εκνευρισμός και ο ύπνος έρχεται με μεγαλύτερη δυσκολία. Γι’ αυτό να είσαι προνοητική. Ξεκόνησε την διαδικασία της προετοιμασίας για τον βραδινό ύπνο πριν το παιδί σου αρχίσει να δείχνει ότι κουράστηκε. Έτσι θα γλιτώσεις την γκρίνια της κούρασης και η διαδικασία θα κυλήσει ομαλότερα.

Απόφυγε τους νυχτερινούς «περιπάτους»
Αν το παιδί σου ξυπνάει κλαίγοντας στη μέση της νύχτας τι κάνεις; Το παίρνεις αγκαλιά και αρχίζεις να περπατάς στον διάδρομο προσπαθώντας να το ξανακοιμήσεις; Φρόντισε να υπάρχει μέσα στο δωμάτιό του μια πολυθρόνα ή ένα αναπαυτικό πουφ, πάρε το αγκαλιά και καθίστε σ’ αυτό. Το παιδί σου θα χαλαρώσει γρηγορότερα μένοντας στο ήρεμο περιβάλλον του δωματίου του και εσύ θα γλιτώσεις τα πόδια και την μέση σου από την ταλαιπωρία του νυχτερινού πέρα-δώθε.

Ένα βραδινό ελαφρύ γεύμα
Οι περισσότερες γνωρίζουμε ότι το ζεστό γάλα βοηθάει στον ύπνο. Ωστόσο δεν υπάρχει καμία επιστημονική μελέτη που να αποδεικνύει κάτι τέτοιο. Αντίθετα, δεν υπάρχει κανένα φαγητό που να βοηθάει τον ύπνο να έρθει γρηγορότερα. Ένα ελαφρύ γεύμα λίγες ώρες πριν τον ύπνο ίσως βοηθήσει το μικρό σου να μην ξυπνάει πεινώντας στη μέση της νύχτας.

Σχετικά άρθρα

icon Προσθήκη Σχόλιου

10 κόλπα για πιο εύκολη «Καληνύχτα»


Παρακαλούμε συμπληρώστε τα πεδία που σημειώνονται με *

Τίτλος:*


E-mail:
Θα χρησιμοποιήσουμε το email σας για να σας ενημερώσουμε για ενδεχόμενες απαντήσεις στα σχόλια σας.


Σχόλιο:*


This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)

Γράψτε τους 3 χαρακτήρες που βλέπετε στο πλαίσιο.




Return to category

Σχόλια

Attention Παρακαλούμε τα σχόλια σας να είναι κόσμια και να μην περιέχουν υβριστικό περιεχόμενο.

 
Τελευταία άρθρα