fe-mail.gr

Fe-mail.gr

 

Πώς ένα κατάστημα με δερμάτινα μεταμορφώθηκε σε μια προσωπική αυτοκρατορία 49 δισ. δολαρίων

1 Απριλίου 2019 | 12:42 μ.μ.

H ιστορία της οικογένειας που σήκωσε στους ώμους της έναν κολοσσό


Ο γνωστός οίκος μόδας Hermes μετρά σήμερα όχι λιγότερους από 16 κληρονόμους, είναι όμως δύο ξαδέλφια αυτά που κρατούν πια το τιμόνι του.

Οι Pierre-Alexis και Axel Dumas είναι τα μεγάλα κεφάλια πίσω από τον υπερπολυτελή παριζιάνικο οίκο μόδας που συνεχίζει να βγάζει δισεκατομμύρια τον χρόνο.

Το Bloomberg εκτίμησε πρόσφατα την περιουσία της οικογένειας στα 49,2 δισ. δολάρια, νούμερο που τη μετατρέπει σε μια από τις πλουσιότερες του κόσμου.

Όσο για την Hermes, παραμένει ένας από τους ελάχιστους γίγαντες της μόδας το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του οποίου συνεχίζει να ανήκει σε μία οικογένεια, που εξασκεί και τον απόλυτο έλεγχό του.

Όλα ξεκίνησαν από τον Thierry Hermes, ένα ορφανό που έμαθε την τέχνη της κατεργασίας δέρματος και έγινε τόσο καλός που η βασική του πελατεία του κατά τον 19ο αιώνα ήταν οι γαλαζοαίματοι της Ευρώπης.

Έξι γενιές αργότερα, η φίρμα παραμένει στα χέρια των απογόνων του, έχοντας πια επικεφαλής δύο ξαδέρφια που λειτουργούν αμφότεροι ως πρόεδροι. Ο Axel είναι επίσης γενικός διευθυντής, ενώ ο Pierre-Alexis διευθυντής δημιουργικού. Και ήταν ο πατέρας του τελευταίου, ο Jean-Louis, αυτός που μετέτρεψε ουσιαστικά την Hermes σε αυτό που είναι σήμερα, το απόλυτο status symbol με τα χειροποίητα προϊόντα που κοσμούν τα χέρια και τους λαιμούς διασημοτήτων και αριστοκρατών.

Επιστρέφοντας στον Thierry Hermes, αυτός άνοιξε ένα κατάστημα με δερμάτινα στο Παρίσι το 1837 και η ειδικότητά του ήταν οι σέλες των αλόγων. Ραμμένες στο χέρι και με έμφαση στη λεπτομέρεια, οι σέλες του τελειομανούς Thierry χρειάζονταν μήνες και μήνες για να φτιαχτούν, καθώς οι πελάτες του ήταν ονόματα όπως ο Ναπολέων Γ’.

Ο γιος του Thierry, Εmile-Charles, έφερε το μαγαζί σε κεντρικότερο σημείο της Πόλης του Φωτός και έκανε τον οίκο ακόμα πιο γνωστό στην ευρωπαϊκή πλουτοκρατία. Οι δυο γιοι του, Adolphe και Εmile-Maurice, τον διαδέχτηκαν λίγο αργότερα, εγκαινιάζοντας έτσι την τρίτη γενιά.

Εκατό χρόνια μετά τα εγκαίνια του καταστήματος του Thierry, το 1937, η φίρμα έβγαζε πλέον και μεταξένια φουλάρια, χαρακτηριστικό γνώρισμά της στις μέρες μας. Η ιστορία της οικογένειας Dumas ξεκινά αυτή την εποχή, ως η τέταρτη γενιά Hermes. Ο Robert Dumas έγινε το 1951 ο άνθρωπος για όλες τις δουλειές, από επικεφαλής του εμπορικού μέχρι και εγκέφαλος του δημιουργικού, αμέσως μετά τον θάνατο του παππού του, Εmile-Maurice Hermes.

Αυτός μετέτρεψε τον οίκο σε έναν από τους πλέον περίφημους του κόσμου, με μεγάλες ουρές αναμονής και καρτελάκια τιμής που δεν ήταν για τον καθένα. Στα χρόνια του όμως τα πράγματα άρχισαν να μην πάνε καλά και για να σώσει την παρτίδα, ο Robert λάνσαρε και νέα προϊόντα, όπως τσάντες και ζώνες, προσπαθώντας να κρατήσει την εταιρία ζωντανή.

Όταν έφυγε από τον κόσμο το 1978, γενικός έγινε ο γιος του, Jean-Louis Dumas, μια θέση που θα κρατούσε για τρεις σχεδόν δεκαετίες μετατρέποντας μια εταιρία που παράπαιε εμπορικά σε έναν κολοσσό 1 δισ. δολαρίων. Μέχρι τα μέσα των 80s, ο τζίρος είχε σκαρφαλώσει από τα 82 στα 446 εκατ. δολάρια, περιλαμβάνοντας πια ρούχα και κοσμήματα και ανοίγοντας το ένα κατάστημα πίσω από το άλλο. Σήμερα υπάρχουν πάνω από 300 στον πλανήτη.

Το 1993 κατέβασε την εταιρία του χρηματιστήριο, ακόμα και σήμερα όμως ένα καλό 75% συνεχίζει να βρίσκεται σε οικογενειακά χέρια. Το 1984, ο Jean-Louis γνώρισε την ηθοποιό Jane Birkin σε μια πτήση και τη ρώτησε αν θα ήθελε να σχεδιάσει μια τσάντα για λογαριασμό του. Η τσάντα Birkin θα γινόταν όπως ξέρουμε το βαρύ πυροβολικό της φίρμας!

Η επόμενη μεγάλη κίνηση του ασίγαστου Jean-Louis ήρθε το 2003, όταν έκανε υπεύθυνο του ατελιέ του το κακό παιδί της μόδας, Jean-Paul Gaultier. Μέχρι να συνταξιοδοτηθεί το 2006, ο Jean-Louis είχε στείλει τις πωλήσεις στα 2 δισ. δολάρια. Όταν πέθανε το 2010, παρέδωσε τα ηνία του οίκου στον γιο του, Pierre-Alexis, που ήταν διευθυντής δημιουργικού ήδη από το 2002. Το 2003 εντάχθηκε στο δυναμικό και ο ανιψιός του Jean-Louis, Axel, και το 2014 χρίστηκε γενικός διευθυντής.

Την ίδια χρονιά, οι πωλήσεις της φίρμας ξεπέρασαν τα 4 δισ. δολάρια και τα υπόλοιπα είναι Ιστορία…

Πηγή: newsbeast

icon Προσθήκη Σχόλιου

Πώς ένα κατάστημα με δερμάτινα μεταμορφώθηκε σε μια προσωπική αυτοκρατορία 49 δισ. δολαρίων


Παρακαλούμε συμπληρώστε τα πεδία που σημειώνονται με *

Τίτλος:*


E-mail:
Θα χρησιμοποιήσουμε το email σας για να σας ενημερώσουμε για ενδεχόμενες απαντήσεις στα σχόλια σας.


Σχόλιο:*


This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)

Γράψτε τους 3 χαρακτήρες που βλέπετε στο πλαίσιο.




Return to category

Σχόλια

Attention Παρακαλούμε τα σχόλια σας να είναι κόσμια και να μην περιέχουν υβριστικό περιεχόμενο.

 
Τελευταία άρθρα