fe-mail.gr

Fe-mail.gr

 

Δείξε μου τα ρούχα σου, να σου πω ποιος είσαι...

19 Νοεμβρίου 2007 | 08:06 π.μ.

Η έρευνα της Visa Europe ‘Αγαπήστε Κάθε Μέρα’ ανοίγει τις ντουλάπες των Ελλήνων καταναλωτών και ανακαλύπτει ράφια και συρτάρια γεμάτα ρούχα…και ιδίως εσώρουχα!

Ρούχα – παπούτσια - αξεσουάρ! Χειμωνιάτικα και καλοκαιρινά, σπορ ή πιο επίσημα, για το γραφείο, το πάρτι, την εκδρομή. Τόσα ρούχα γεμίζουν τις ντουλάπες μας και κάποια δε λέμε να τα αποχωριστούμε....Πόσα από αυτά, όμως, πραγματικά χρησιμοποιούμε; Είμαστε διατεθειμένοι να τα δανείσουμε ή να τα δωρίσουμε; Υπάρχουν διαφορές μεταξύ της Αθήνας και των μεγάλων αστικών κέντρων; Η έρευνα της Visa Europe ‘Αγαπήστε Κάθε Μέρα’ απαντά στα παραπάνω και σε πολλά άλλα ερωτήματα σχετικά με τη διαχείριση του ενδυματολογικού μας ‘θησαυρού’!

Ρούχα με διάρκεια...
Ο μέσος όρος ‘ζωής’ ενός ρούχου στη ντουλάπα των Ελλήνων είναι περίπου τέσσερα χρόνια και για την ακρίβεια 47,7 μήνες – διάρκεια που ισχύει σχεδόν το ίδιο τόσο για τα χειμωνιάτικα, όσο και για τα καλοκαιρινά ρούχα (48,2 μήνες και 47,2 μήνες αντίστοιχα).

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η διαφορά ανάμεσα σε άνδρες και γυναίκες και κυρίως ανάμεσα στα διαφορετικά ηλικιακά γκρουπ. Έτσι, οι γυναίκες, που, απ’ ότι φαίνεται, δυσκολεύονται να αποχωριστούν τα αγαπημένα τους ρούχα, τα κρατούν για περισσότερο καιρό – σχεδόν για 4,3 χρόνια - σε σύγκριση με τους άνδρες - 3,6 χρόνια.

Επίσης, όσο μεγαλώνουμε τόσο περισσότερο ‘δενόμαστε’ με τα ρούχα…ή απλά το shopping δεν είναι πλέον η απόλυτη προτεραιότητα: Οι νέοι ‘απαλλάσσονται’ από τα παλιά ρούχα και ανανεώνουν την ‘εικόνα’ τους περίπου κάθε τρία χρόνια, ενώ όσο αλλάζουμε ηλιακό group, η διάρκεια ‘παραμονής’ των ρούχων στις ντουλάπες αυξάνεται:
- 3 χρόνια και 7 μήνες για τις ηλικίες 25-34
- 4 χρόνια για τις ηλικίες 35-44, για να καταλήξουμε στα σχεδόν
- 5 χρόνια και 3 μήνες για τους μεγαλύτερους, ηλικίας 45-54.

Αν περιηγηθούμε σε διαφορετικές πόλεις της Ελλάδας, θα βρούμε κάποιες μικρές αποκλίσεις σε σχέση με το μέσο όρο, που μάλλον οφείλονται στο ταμπεραμέντο και στην οικονομική κατάσταση των κατοίκων τους! Οι Θεσσαλονικείς, γνωστοί bon viveurs, παρουσιάζουν το χαμηλότερο σχετικό μέσο όρο στην Ελλάδα, καθώς τα νέας σεζόν ρούχα αντικαθιστούν όσα έχουν κλείσει τριετή ‘παρουσία’ στη ντουλάπα τους.
 
Ακολουθούν οι πόλεις της Πάτρας και Λάρισας (40,4) και 47,7 μήνες ‘ζωής’ των ρούχων αντίστοιχα), ενώ οι Αθηναίοι, αλλά και οι κάτοικοι του Ηρακλείου Κρήτης, κρατούν τα ρούχα τους για τέσσερα (4) περίπου χρόνια. Ωστόσο, ο υψηλότερος μέσος όρος συναντάται στην Καβάλα και στα Ιωάννινα, αγγίζοντας σχεδόν τα 4,5 χρόνια (53,5 μήνες για την Καβάλα και 53,2 για τα Ιωάννινα)!

Τι κρύβει η ντουλάπα μας
Ας επιχειρήσουμε τώρα μία διερεύνηση στα άδυτα της ντουλάπας των Ελλήνων. Πόσα και τι ρούχα περιλαμβάνει;

Τα εσώρουχα κυριαρχούν στην γκαρνταρόμπα των Ελλήνων, αφού κατά μέσο όρο έχουμε στην κατοχή μας  20 περίπου τεμάχια. Ακολουθούν οι μπλούζες και τα T-shirts (17,3 και 16,8 αντίστοιχα), οι κάλτσες (16,7 τεμάχια) και τα  παπούτσια– 8,9 ζευγάρια κατά μέσο όρο!

Φυσικά, οι γυναικείες ντουλάπες ασφυκτιούν από εσώρουχα, μπλούζες, και παπούτσια, ενώ οι άνδρες κρατάνε τα ηνία…όσον αφορά τις κάλτσες έχοντας στην κατοχή τους 18 ζευγάρια κάλτσες κατά μέσο όρο!

Τα αξεσουάρ ‘στολίζουν’ τις εμφανίσεις κατά κύριο λόγο των νεαρών γυναικών ηλικίας 18-24 ετών, οι οποίες έχουν κατά μέσο όρο 15,7 τεμάχια αξεσουάρ (σε σύγκριση με 13,5 που ισχύει για το σύνολο του γυναικείου πληθυσμού), ενώ γενικότερα οι νέοι, είναι ιδιαίτερα ‘θετικά προσκείμενοι’ προς τα t-shirts (18,8) και φυσικά τα τζιν, αφού έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν ανάμεσα στα περίπου 8 τζιν παντελόνια που διαθέτουν!

Tόσα πολλά ρούχα – όλα τα φοράς;
Σύμφωνα με την έρευνα της Visa Europe, οι Έλληνες αναδεικνύονται ιδιαιτέρως νοικοκύρηδες, αφού χρησιμοποιούν τα περισσότερα από τα ρούχα που έχουν. Φαίνεται ότι οι ντουλάπες μας είναι μεν γεμάτες, αλλά όχι με άχρηστα πράγματα.

Τα είδη ρουχισμού που αξιοποιούνται περισσότερο είναι και πάλι τα εσώρουχα, αλλά και οι κάλτσες (οι Έλληνες χρησιμοποιούν το 93% των εσωρούχων και καλτσών που διαθέτουν), ενώ ακολουθούν τα παλτό και τα μπουφάν (χρησιμοποιούν το 86% των διαθέσιμων τεμαχίων), τα κοντομάνικα και τα τζιν σε αντίστοιχο ποσοστό 85%.

Ο έχων δύο χιτώνες...
Η προσφορά είναι ακόμα ένα χαρακτηριστικό των Ελλήνων, αφού όσα ρούχα δεν χρειάζονται πια, φροντίζουν να τα δωρίζουν σε ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη.

Μέσα στο διάστημα του τελευταίου χρόνου, 60% των συμμετεχόντων στην έρευνα έχουν δωρίσει ρούχα σε μη κυβερνητική οργάνωση, στην εκκλησία ή σε μετανάστες. Οι Κρητικοί, γνωστοί για τη γενναιοδωρία τους, κατέχουν το υψηλότερο ποσοστό δωρεάς ρούχων (Ηράκλειο 83%), ενώ ακολουθούν οι Θεσσαλονικείς (66%), οι Λαρισαίοι, (60%) και οι Αθηναίοι (56%).

 

Η έρευνα καταγράφει, βέβαια, και ένα ποσοστό 24% σε επίπεδο πληθυσμού που προτίμησε να πετάξει τα άχρηστα ρούχα – ακόμα και αν δεν ήταν κατεστραμμένα. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι κάτοικοι των Ιωαννίνων που σε ποσοστό 36% - το υψηλότερο πανελλαδικά – έχουν πετάξει ρούχα τους τον τελευταίο χρόνο.
Αντίθετα, οι κάτοικοι της Λάρισας για παράδειγμα είναι πολύ πιο επιφυλακτικοί στο να πετάξουν τα ρούχα τους, αφού μόλις 16% των κατοίκων της περιοχής δηλώνουν ότι έχουν απαλλαγεί από ρούχα ακόμα και αν δεν είναι κατεστραμμένα.

Οι Έλληνες ηλικίας 35-54 ετών με χαρά δωρίζουν ρούχα σε μη κυβερνητικές οργανώσεις, στην εκκλησία ή σε μετανάστες τόσο στην Αθήνα (57%), όσο και στη Θεσσαλονίκη (79%). Φαίνεται ότι στην περίοδο αυτή της ζωής, η ύπαρξη οικογένειας και η ανάπτυξη των παιδιών κάνει την ανακύκλωση ρούχων πολύ πιο συχνή.

Τί ωραία μπλούζα! Μου τη δανείζεις;

 

Παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες φαίνονται αρκετά γενναιόδωροι με τα ρούχα τους, η ανταλλαγή και ο δανεισμός δεν είναι από τις πιο αγαπημένες μας συνήθειες. Το 51% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι δανείζει ρούχα σε φίλους ή συγγενείς, ενώ μόλις το 14% απαντά ότι δανείζεται ρούχα από φίλους ή συγγενείς. 

Πρωταθλητές στο δανεισμό των ρούχων αναδεικνύονται οι κάτοικοι του Ηρακλείου με ποσοστό της τάξης του 64% να απαντούν ότι συνηθίζουν να δανείζουν ρούχα σε φίλους ή συγγενείς. Ακολουθούν η Πάτρα με ποσοστό της τάξης του 45% και η Καβάλα με ποσοστό 39%. Αντίθετα οι κάτοικοι των Ιωαννίνων αρνούνται να δανειστούν ρούχα από φίλους – και μόλις το 5% εξ αυτών υιοθετεί την αντίληψη αυτή- με χαρά όμως θα δανείσουν σε κάποιον τα ρούχα τους (48%).

Οι σαραντάρηδες (35-44) δεν συνηθίζουν να δανείζουν ρούχα (ποσοστό 27% για την Αθήνα - αντίθετα με τους νεότερους που με μεγαλύτερη άνεση ΄μοιράζονται΄ το περιεχόμενο της ντουλάπας τους με φίλους και συγγενείς - 49% των Αθηναίων ηλικίας 18-24 ετών έχουν δανείσει ρούχα σε φίλους, ενώ έχουν δανειστεί σε ποσοστό 23%. Στα μεγάλα αστικά κέντρα τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 45% και 24%.

 

«Η ανταλλαγή ρούχων δεν αποτελεί μια συνήθη πρακτική παρ’ όλο που τα vintage ρούχα είναι μια τάση με σημαντικές προοπτικές και στη χώρα μας. Στο Λονδίνο βέβαια, ένα από τα σημαντικότερα κέντρα της μόδας, η ανταλλαγή ρούχων είναι ‘must’.

Η Visa Europe, μάλιστα, έθεσε σε λειτουργία για διάστημα 3 εβδομάδων ένα κατάστημα ανταλλαγής ρούχων, το Visa Swap. Οι καταναλωτές συγκέντρωσαν παλιά, επώνυμα ρούχα τους και τα παρέδωσαν στο κατάστημα. Για κάθε ρούχο που προσέφεραν, συγκέντρωσαν πόντους σε μια ειδική κάρτα Visa με την οποία είχαν τη δυνατότητα στη συνέχεια να «αγοράσουν» ρούχα από το κατάστημα, χωρίς καμία οικονομική συναλλαγή.

Η ενέργεια στέφθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία, ενώ τα ρούχα που έμειναν στο κατάστημα προσφέρθηκαν στον οργανισμό ΤRAID (Textile Recycling for Aid and International Development) που εστιάζει στην ανακύκλωση ρούχων και παπουτσιών», δήλωσε η Ανδριάνα Παππά, Senior Relationship Manager, Visa Europe, Ελλάδα.

 

Ρούχα και κάρτες πληρωμών

Παρά το γεγονός ότι οι σύμφωνα με την έρευνα της Visa Europe “Αγαπήστε Κάθε Μέρα» οι Έλληνες αναδεικνύονται σε πολύ σωστούς διαχειριστές των ρούχων και αξεσουάρ τους, για όλους έρχεται η στιγμή που χρειάζεται να ανανεώσουν την γκαρνταρόμπα τους.

Και εκεί, μπροστά στις βιτρίνες, είναι η στιγμή που πρέπει να δείξουμε σύνεση και αυτοσυγκράτηση. Προκειμένου λοιπόν η αγορά ρούχων να αποτελεί μια ευχάριστη διαδικασία που δεν μας βγάζει εκτός των οικονομικών μας δυνατοτήτων, η Visa Europe παρέχει μια σειρά από προϊόντα καρτών πληρωμών, καλύπτοντας διαφορετικές ανάγκες. Για να είμαστε πάντοτε εντός budget, μια προπληρωμένη κάρτα μας βοηθά να ξοδέψουμε ακριβώς όσα χρήματα έχουμε υπολογίσει.

 

 ‘Φορτώνουμε’  την κάρτα με το ποσό που επιθυμούμε και στη συνέχεια ψωνίζουμε ό,τι θέλουμε μέχρι το ποσό αυτό να εξαντληθεί.

Έτσι, δεν κινδυνεύουμε να ξεφύγουμε από τα χρήματα που είχαμε αρχικά προϋπολογίσει. Αλλά και με τη βοήθεια των χρεωστικών καρτών μπορούμε να κάνουμε μια αυθόρμητη αγορά, ακόμα και αν δεν έχουμε χρήματα πάνω μας.

Η κάρτα είναι άμεσα συνδεδεμένη με το λογαριασμό μας και δεν επιβαρυνόμαστε με καμία επιπλέον χρέωση. Τέλος, για εκείνο το ακριβό παλτό ή τη super ευκαιρία των εκπτώσεων, στην οποία δεν μπορούμε να αντισταθούμε η πιστωτική κάρτα μας διευκολύνει παρέχοντάς μας τη δυνατότητα να αγοράσουμε κομμάτια που διαφορετικά ίσως δεν θα μπορούσαμε, ενώ η εξόφληση μπορεί να γίνει σταδιακά με δόσεις, εκμεταλλευόμενοι τις συχνά άτοκες δόσεις που προσφέρουν πολλά καταστήματα.

 Προσοχή όμως, βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε το χρόνο και τους όρους αποπληρωμής του ποσού και ότι είστε σε θέση να ανταποκριθείτε!

Η έρευνα της Visa Europe ‘Αγαπήστε Κάθε Μέρα’ διερευνά όλες τις πτυχές της καθημερινής μας ζωής, σε μια προσπάθεια να σκιαγραφήσει και να εξηγήσει τις επιλογές που κάνουμε κάθε μέρα. Η Visa κατανοεί ότι πολλοί άνθρωποι έχουν λίγο χρόνο στη διάθεσή τους και αναζητούν τρόπους να βελτιώσουν την καθημερινότητά τους. Έρευνες αποδεικνύουν ότι οι χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες αποτελούν έναν ασφαλή, γρήγορο και εύκολο τρόπο πληρωμής  - αντί των μετρητών - για τα απλά, καθημερινά πράγματα που χρειαζόμαστε.

 Ταυτότητα έρευνας
Η έρευνα ‘Αγαπήστε Κάθε Μέρα’ διεξάγεται από τη Visa Europe σε συνεργασία με την εταιρία ερευνών QED. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο 2007, με τη μέθοδο της ποσοτικής τηλεφωνικής έρευνας, σε δείγμα 1.000 ατόμων (50% άνδρες και 50% γυναίκες, ηλικίας 18-54 ετών), κατοίκων Αθηνών, Θεσσαλονίκης και μεγάλων αστικών κέντρων (Ηράκλειο, Πάτρα, Λάρισα, Ιωάννινα, Καβάλα).Η έρευνα της Visa Europe ‘Αγαπήστε Κάθε Μέρα’ θα συνεχίσει να αναζητά τις καθημερινές συνήθειες των Ελλήνων καθ’ όλη τη διάρκεια του 2007.

 

Λίγα λόγια για τη Visa Europe

Στην Ευρώπη κυκλοφορούν περίπου 321 εκ. χρεωστικές, πιστωτικές και εταιρικές κάρτες Visa. Τους τελευταίους 12 μήνες έως το Σεπτέμβριο 2006, πραγματοποιήθηκαν αγορές και αναλήψεις χρημάτων με κάρτες Visa αξίας άνω του 1,2 τρις Ευρώ. Για κάθε 9 Ευρώ που ξοδεύονται σήμερα στην Ευρώπη, 1 Ευρώ δαπανάται μέσω κάρτας Visa.

Η Visa Europe είναι ένας οργανισμός μελών – που ανήκει και ελέγχεται από τις 4.500 Ευρωπαϊκές τράπεζες–μέλη της και η οποία απέκτησε ανεξάρτητη οντότητα τον Ιούλιο του 2004. Τον Οκτώβριο του 2007, η Visa Europe αποκόπηκε εντελώς από το νέο παγκόσμιο οργανισμό Visa Inc., με αποκλειστική, αμετάκλητη και μόνιμη δικαιοδοσία στην Ευρώπη.

Ως ένας αποκλειστικά Ευρωπαϊκός οργανισμός είναι σε θέση να ανταποκρίνεται άμεσα στις συγκεκριμένες ανάγκες των Ευρωπαϊκών τραπεζών και των πελατών τους – εμπόρων και κατόχων καρτών, ενώ, παράλληλα, συμβάλλει στην υλοποίηση του στόχου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να δημιουργήσει μία πραγματικά ενιαία αγορά πληρωμών.

Η Visa είναι αποδεκτή σε όλον τον κόσμο. Επιπρόσθετα η Visa/Plus αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα ΑΤΜ παγκοσμίως, προσφέροντας πρόσβαση σε μετρητά στο νόμισμα της καθεμίας από τις 170 χώρες, στις οποίες έχει παρουσία.

 

icon Προσθήκη Σχόλιου

Δείξε μου τα ρούχα σου, να σου πω ποιος είσαι...


Παρακαλούμε συμπληρώστε τα πεδία που σημειώνονται με *

Τίτλος:*


E-mail:
Θα χρησιμοποιήσουμε το email σας για να σας ενημερώσουμε για ενδεχόμενες απαντήσεις στα σχόλια σας.


Σχόλιο:*


This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)

Γράψτε τους 3 χαρακτήρες που βλέπετε στο πλαίσιο.




Return to category

Σχόλια

Attention Παρακαλούμε τα σχόλια σας να είναι κόσμια και να μην περιέχουν υβριστικό περιεχόμενο.

 
Τελευταία άρθρα