fe-mail.gr

Fe-mail.gr

 

«Αστρολάβος-Δεξαμενή»

15 Μαρτίου 2007 | 02:24 μ.μ.

Evolution Sin , Λαδοπαστέλ σε καμβά, 100Χ50εκ

Ο Νίκος Λαγός εκθέτει (στο κάτω επίπεδο της αίθουσας), έργα μεγάλων διαστάσεων, στα οποία είναι φανερές οι επιρροές της αμερικάνικης τέχνης και κουλτούρας, όπως διαμορφώθηκε από τα μέσα περίπου του 20 ου αιώνα και μετά, με τις ραγδαίες εξελίξεις που επέφεραν σε αυτήν, το κίνημα της " Pop Art ", η ζωγραφική των Κόμικς, καθώς και σπουδαίοι δημιουργοί, όπως ο Jean - Michel Basquiat. 

Τα θέματα των έργων του, αμφίσημα. Στις συνθέσεις τους, μπορεί κανείς να διακρίνει κάποια μορφολογικά στοιχεία, τα οποία ο καλλιτέχνης επιλέγει να αποδώσει με έναν φαινομενικά παιδικό- απλοϊκό τρόπο επάνω στο έντονο χρωματικό υπόβαθρο των έργων του. Κρανία, σπίτια, χώροι γεωμετρικοί, σταυροί, δέντρα, βουνά, αεροπλάνα, καρέκλες, ψάρια, ζώα, μορφές που θυμίζουν καουμπόις, βέλη,.συνδέονται μεταξύ τους με έναν πρωτογενή, πριμιτίφ θα έλεγε κανείς, τρόπο. Σχηματοποιημένες μορφές και αντικείμενα, σύμβολα και αριθμοί, αναμειγνύονται στον καμβά με γράμματα, λέξεις, φράσεις, που σημαίνουν ή υπονοούν. Συνήθως η σύνθεση των λέξεων- φράσεων αυτών και η ανασύσταση των αντίστοιχων εννοιών ή νοημάτων, μοιάζει σχεδόν αδύνατη, καθώς ο καλλιτέχνης οικειοποιείται ένα ασύνδετο ζωγραφικό σχήμα - ιδίωμα.

 

One Two , Μικτή τεχνική σε καμβά, 400 X 200εκ.

Το χρώμα παίζει καταλυτικό ρόλο στη ζωγραφική του Νίκου Λαγού.

 Μεγάλες χρωματικές επιφάνειες καθαρών, έντονων, κοφτερών ή και δυνατών σκούρων τόνων, διαχέονται η μία μέσα στην άλλη, κατακλύζοντας το φόντο των συνθέσεών του και δημιουργώντας, άλλοτε την αίσθηση κάποιου μεταμοντέρνου τοπίου και άλλοτε απλά ένα χρωματικό - ζωγραφικό υπόβαθρο, για τα εκάστοτε μορφολογικά στοιχεία που πρόκειται στη συνέχεια να εγγραφούν επ΄ αυτού.

 

Killerbees , Μικτή τεχνική σε καμβά, 350Χ200εκ. 

Οι συνθέσεις του, συνήθως απόλυτα - ασφυκτικά γεμάτες από χρώμα και σχεδιαστικά μοτίβα, ή ενίοτε με μία περισσότερο μινιμαλιστική προσέγγιση του ζωγραφικού πεδίου και των στοιχείων του, διακρίνονται από μία σταθερή εσωτερική γεωμετρική δομή.

 Οι εξωτερικές - επιφανειακές λαβυρινθώδεις διαδρομές και η παρατακτική παράθεση ως προς τους δύο βασικούς άξονες των διαφορετικών μορφολογικών στοιχείων ? παρά την φαινομενική τους πυκνότητα, διατηρούνται στα πλαίσια ενός αρκετά καθαρού συνθετικού σχήματος.

  Το τρίπτυχο: Χειρονομία - Γραφή - Πινελιά ως προς το τεχνοτροπικό τους ιδίωμα, σε συνδυασμό με το τρίπτυχο: Σύνθημα - Έννοια - Νόημα, ως προς το εννοιολογικό τους πλαίσιο · χαρακτηρίζουν το γενικότερο ύφος των έργων του καλλιτέχνη.

 FishFry , Ακρυλικό και λαδοπαστέλ σε καμβά, 200Χ200εκ.

Pegasus , Ακρυλικό και λαδοπαστέλ σε καμβά, 70Χ170εκ.

Συχνά τα έργα του Ν. Λαγού εμπεριέχουν σχόλια για τη σύγχρονη κοινωνία και τρόπο ζωής, την επικοινωνία (το ίντερνετ), τις σκέψεις και τα ερωτηματικά του ανθρώπου αλλά και του καλλιτέχνη, καθώς και σχόλια για το ίδιο του το έργο και τη ζωγραφική γενικότερα. Μετά απ' όλα αυτά, τι τελικά είναι η ζωγραφική του ; Εικόνες - γρίφοι που ζητούν αποκρυπτογράφηση ; Χαρτογράφηση ενός σύγχρονου τρόπου ζωής ; Ερωτήματα για τη ζωή, τον άνθρωπο, τον θάνατο και τον κόσμο γύρω του ; Τις απαντήσεις καλείται να τις δώσει ο ίδιος ο θεατής διερευνώντας τη ζωγραφική εικόνα μέσα από μια διαδικασία - παιχνίδι, προσωπικής - υποκειμενικής ανάγνωσής τους.

Η Kristina Ristic εκθέτει παράλληλα, (στο μεσαίο επίπεδο της αίθουσας), σχέδιά της μικρών διαστάσεων, σε μία έκθεση με τίτλο: " Drawings ". Η ενότητα αυτή, που ανήκει στην πιο πρόσφατη δουλειά των τελευταίων χρόνων της καλλιτέχνιδας, περιστρέφεται γύρω από παραστατικά μοτίβα - κυρίως μορφές - και ιδιαίτερα αφορά τη μελέτη του πορτρέτου.

Two some XI , Σινική μελάνη και κολάζ σε χαρτί, 21Χ25εκ.

Two some I , Λάδι και μελάνι σε χαρτί, 14Χ14εκ.

 Οι βασικοί θεματογραφικοί άξονες των σχεδίων αυτών της καλλιτέχνιδας, περιστρέφονται - συγκεντρώνονται γύρω από συζητήσεις - συνευρέσεις δύο ή περισσοτέρων ατόμων. Ο διάλογος μεταξύ των "δύο", φαίνεται να κυριαρχεί με έναν εμμονικό τρόπο στη δουλειά της καλλιτέχνιδας, στην οποία βέβαια, σε κάποιες από τις μελέτες - σχέδιά της, προσεγγίζεται και το ίδιο το άτομο " κατά μόνας".

Ηead III , Λάδι και μελάνι σε χαρτί, 17Χ13εκ.

Scare crow IV , Λάδι, μελάνι, μολύβι σε χαρτί, 24Χ25εκ.

 

Two some V , Σινική μελάνη σε χαρτί, 10Χ10εκ

Τα κεφάλια πρόσωπα, καθώς και οι μορφές που παραπέμπουν στο σκιάχτρο, αποτελούν οικείους ζωγραφικούς τόπους διερεύνησης και προσεγγίζονται, άλλοτε μέσα από μία σχεδιαστική απλότητα και απλοποίηση της φόρμας και άλλοτε μέσα από το συνδυασμό του σχεδίου, με έντονα χρώματα, θερμών κυρίως τόνων, τα οποία επικαλύπτουν το ζωγραφικό υπόβαθρο, με δυνατές αλλά και λεπταίσθητες - ραφιναρισμένες πινελιές.

Η εξπρεσιονιστική γραφή της καλλιτέχνιδας, σε συνδυασμό με την χιουμοριστική συχνά προσέγγιση των θεμάτων της, που παραπέμπει στην καρικατούρα και την κατ΄ εξοχήν αφαιρετική διαδικασία μεταλλαγής της αρχικής φόρμας, μέσα από διαφορετικούς βαθμούς αφαίρεσης, δημιουργούν τελικά ένα πολύ ιδιαίτερο - προσωπικό ιδίωμα που χαρακτηρίζει το σύνολο της εργογραφίας της.

 Το σχέδιο, είτε ως μελέτη για κάποιο άλλο έργο, είτε ως αυτόνομο έργο τέχνης ? βρίσκεται σίγουρα στη καρδιά της δουλειάς της Kristina Ristic .

 


Από Πέμπτη 15 Μαρτίου έως  14 Απριλίου 2007 στην αίθουσα τέχνης «Αστρολάβος-Δεξαμενή» (Ξανθίππου 11, Κολωνάκι, τηλ: 210 7294342

-

 

Return to category
 
Τελευταία άρθρα