fe-mail.gr

Fe-mail.gr

 

Ντοκιμαντέρ «ΠΑΤΡΙΣ»

18 Μαΐου 2007 | 08:10 π.μ.


Μια συμπαραγωγή της  Ε.Ρ.Τ
του γραφείου παραγωγής  TEXNIS
και του  ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΣΥΡΟΥ

«Πατρίς» απολεσθέν το 1868
Ένα τροχοκίνητο ατμόπλοιο στο βυθό της Κέας

Στις 10 Μαΐου πραγματοποιήθηκαν τα υποβρύχια γυρίσματα για το ντοκιμαντέρ «Πατρίς»

Το ντοκιμαντέρ που έχει ξεκινήσει από τον Οκτώβριο του 2006, ενώ οι προετοιμασίες για την υλοποίηση του χρειάστηκαν τουλάχιστον δυο χρόνια, θα ολοκληρωθεί με γυρίσματα από την συντήρηση των ανελκυσθέντων ευρημάτων στο Βιομηχανικό Μουσείο της Σύρου και θα προβληθεί μετά τον Σεπτέμβριο - Οκτώβριο του 2007.

Πρόκειται για μια πρωτόγνωρη ενέργεια στον Ελλαδικό χώρο, που πραγματοποιεί ιστορική έρευνα, ανελκύσεις αλλά και ταυτόχρονα γυρίζει ντοκιμαντέρ βάση δραματοποιημένου σεναρίου. Στόχος της ταινίας είναι να κάνει γνωστό το θέμα σε διεθνές επίπεδο.

Κατά την διάρκεια του ντοκιμαντέρ ανελκύστηκαν ο ένας εκ των δυο τροχών από βάθος -52 μέτρων και βάρους 14 με 16 τόνους, καθώς και διάφορα άλλα ευρήματα που θα καταλήξουν σε ειδική πτέρυγα, που θα δημιουργηθεί για το σκοπό αυτό στο Μουσείο της Σύρου.   Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα δυο βασιλικά κανόνια που ανελκύστηκαν από το ναυάγιο.

 

Η ενέργεια πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του Βιομηχανικού Μουσείου Σύρου που υπάγεται στον Δήμο της Σύρου και το Υπουργείο Πολιτισμού, το Εθνικό ίδρυμα Ερευνών, την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων και την καταδυτική ομάδα UFR-Team.

Το ντοκιμαντέρ αφορά στο ιστορικό τροχοκίνητο ατμόπλοιο «Πατρίς», που βυθίστηκε το 1868. Ένα μοναδικό ναυάγιο (με μέγιστο βάθος -55 μέτρων), ίσως σε όλη την Μεσόγειο, πιθανόν και στην Ευρώπη. Ο λόγος που το καθιστά μοναδικό ορίζεται από την ιδιαιτερότητα αυτών των τύπων πλοίων, που για την κίνηση τους χρησιμοποιούσαν τροχούς. Κατασκευασμένο σε μια εποχή πριν την ανακάλυψη της προπέλας, με τα περισσότερα σκάφη να είναι φτιαγμένα από ξύλο. Το συγκεκριμένο πλοίο ήταν ένα από τα ελάχιστα μεταλλικής κατασκευής και για αυτόν το λόγω σώζεται έως σήμερα. Ένα πολυτελές πλοίο, που διέθετε τροχοκίνητη ατμομηχανή αλλά και ιστιοφορία, ιδιοκτησία της «Ελληνικής Ατμοπλοΐας», της πρώτης ακτοπλοϊκής εταιρίας που ιδρύθηκε ποτέ για την Ελλάδα.

 

Την ενέργεια του μουσείου αλλά και την υλοποίηση του ντοκιμαντέρ ενίσχυσαν οικονομικά με ένα μεγάλο πόσο η οικογένεια Γιώργου Πατέρα, η SONY Hellas, που βοήθησε οικονομικά αλλά και υλικοτεχνικά, η καταδυτική εταιρία APNEA, με πλήρη υποστήριξη καταδυτικού υλικού και τέλος η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ - YAMAHA, που μας παραχώρησε ένα φουσκωτό ταχύπλοο σκάφος για τις ανάγκες των γυρισμάτων

Στοιχεία «Πατρίς»

Το τροχοκίνητο ατμόπλοιο «Πατρίς» παραγγέλθηκε στα ναυπηγεία  C. Lungley & Co, Deptford, στον ποταμό Thames, της Αγγλίας από τον Βασιλιά Όθωνα το 1859 και παρελήφθη το 1860.
Μήκους 217 ποδών, πλάτους 27.5 ποδών, 787 κόρων, 641 τόνων (επίσης αναφερόταν και ως 800 τόνων), 180 ίππων.

 

 Ταυτόχρονα παραγγέλθηκαν 4 πλοία, δυο όμοια τροχοκίνητα ατμόπλοια, το πολυτελές «Όθων»  και «Αμαλία», καθώς επίσης και δυο μικρότερα το «Βυζάντιον» και το «Επτάνησος».  Το «Όθων» μετονομάστηκε σε «Πατρίς», όπου δόθηκε στην Ελληνική Ατμοπλοΐα μαζί με το «Αμαλία», το οποίο μετονομάστηκε σε «Ευνομία». Στο «Ευνομία» εκδηλώθηκε φωτιά στο λέβητα, ενώ ήταν στην Ύδρα και κάηκαν ζωντανοί 50 άνθρωποι. Έπειτα μετονομάστηκε σε «Ίρις».

 

icon Προσθήκη Σχόλιου

Ντοκιμαντέρ «ΠΑΤΡΙΣ»


Παρακαλούμε συμπληρώστε τα πεδία που σημειώνονται με *

Τίτλος:*


E-mail:
Θα χρησιμοποιήσουμε το email σας για να σας ενημερώσουμε για ενδεχόμενες απαντήσεις στα σχόλια σας.


Σχόλιο:*


This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)

Γράψτε τους 3 χαρακτήρες που βλέπετε στο πλαίσιο.




Return to category

Σχόλια

Attention Παρακαλούμε τα σχόλια σας να είναι κόσμια και να μην περιέχουν υβριστικό περιεχόμενο.

 
Τελευταία άρθρα