fe-mail.gr

Fe-mail.gr

 

Modern "Paris" Haute couture

1 Δεκεμβρίου 2006 | 02:57 μ.μ.

Στο ενδυματολογικό μας συνειδητό και ασυνείδητο, η έννοια της γαλλικής Υψηλής Ραπτικής έχει και δικαίως ταυτιστεί με τις κλασικές Chanel γραμμές ή με την σοφιστικέ βραδινή κομψότητα του Dior και του Givenchy. Το κλασικά ασπρόμαυρα Chanel ταγέρ, το κομψό μαύρο φόρεμα και βασικοί οίκοι-ορόσημα στην ιστορία της μόδας, αντιπροσωπεύουν ακόμα την εικόνα ενός καθαρού, κλασικού look που θα έκανε πολύ υπερήφανη την Audrey Hepburn. Η πραγματικότητα είναι όμως ότι οι ίδιοι σχεδιαστές που κατέχουν τα ηνία της κλασικής κομψότητας και του chic, παρουσιάζουν μια πολύ διαφορετική εικόνα στις haute couture συλλογές τους. Αφήνονται να επιδοθούν σε ένα fashion καλλιτεχνικό πειραματισμό που πολλές φορές δεν θυμίζει και πολύ την clean cut γενική εικόνα του εκάστοτε οίκου. Εκείνη τη στιγμή οι σχεδιαστές, αφήνοντας την φαντασία τους ελεύθερη, πειραματίζονται, και δημιουργούν ενδιαφέροντα και πολλές φορές ακραία έως θεατρικά σύνολα. Σε πολλές περιπτώσεις μπορεί και να προκαλούν το μειδίαμα, η αλήθεια είναι όμως ότι επιτελούν ένα πολύ σημαντικό ρόλο γιατί πολύ απλά..:

Τα σύνολα αυτά, μολονότι δεν προορίζονται να φορεθούν, βρίσκονται όμως εκεί για έναν εξίσου σημαντικό ρόλο και σκοπό.

Προετοιμάζουν και διαμορφώνουν με την παρουσία τους τον δρόμο για να ξεπηδήσουν νέες φόρμες και συνδυασμοί, οι οποίες και θα καθορίσουν τις βασικές συλλογές των επομένων σαιζόν. Μέσα στα ομολογουμένως θεατρικά και extravagant σχέδια των σχεδιαστών, είναι που συνήθως βρίσκονται βασικές επιρροές και νέες τάσεις , για να περάσουν αργότερα, απλουστευμένες και πιο «οικείες» στο pret-a-porter.

Οι φετινές κολεξιόν των αντίστοιχων παρισινών οίκων, δεν αποτελούν εξαίρεση. Η ριζική αλλαγή της σιλουέτας και ο πειραματισμός στις φόρμες, με τα υπερτονισμένα μανίκια και τη slim γραμμή στις σιλουέτες, που καλούμαστε να υιοθετήσουμε φέτος, παρουσιάζεται στην πιο ανάγλυφη εφαρμογή της, στη συλλογή Givenchy. Σκούρα χρώματα και ακόμα πιο dark καπέλα, και ακραίοι πειραματισμοί στους γιακάδες και στα μανίκια, αποτελούσαν το μενού του ʽκαθωσπρέπειʼ οίκου. Οι εκκεντρικές αναφορές σε προηγούμενες εποχές, όπως τα μακριά βέλα και οι πλούσιες φούστες, που θύμιζαν πολύ εικονογραφήσεις μόδας του 19 αιώνα συμπλήρωναν την εντυπωσιακή εικόνα.

Dior

Στον οίκο Dior, οι πειραματισμοί και η υπερβολή προχώρησαν φέτος όχι ένα, αλλά πολλά βήματα παραπέρα.

Με τον Galliano στο τιμόνι του οίκου, κάτι τέτοιο είναι συνήθως αναμενόμενο, η φετινή συλλογή haute couture όμως συμπεριελάμβανε κομμάτια που σίγουρα θα έβρισκαν τη θέση τους σε ένα μουσείο μόδας. Ο ίδιος ο Galliano προσδιόρισε ως πηγή της έμπνευσης του, το ʽLes Visiteurs du Soirʼ, δεν ήταν λοιπόν δυνατόν να περιμένουμε τίποτα λιγότερο από αυτά που είδαμε.

Γραμμές με ιστορικές επιρροές βασισμένες σε μοντέρνα υλικά και ακραίο κόψιμο, αλλά και έντονα χρώματα, αποτελούσαν την πιο εκκεντρική ίσως συλλογή για φέτος. Στον αντίποδα της σιλουέτας με φαρδιές εντυπωσιακές φούστες και φορέματα, ο οίκος παρουσίασε και την πρότασή του για μια αντίθετη εναλλακτική σιλουέτα.

Υπερτονισμένοι όγκοι, στενά κολάν και πλατφόρμες που παρέπεμπαν σε street fashion, έδωσαν το μήνυμα και για τη νέα σαιζόν.

Givenchy

Οι φετινές κολεξιόν των αντίστοιχων παρισινών οίκων, δεν αποτελούν εξαίρεση.

Η ριζική αλλαγή της σιλουέτας και ο πειραματισμός στις φόρμες, με τα υπερτονισμένα μανίκια και τη slim γραμμή στις σιλουέτες, που καλούμαστε να υιοθετήσουμε φέτος, παρουσιάζεται στην πιο ανάγλυφη εφαρμογή της, στη συλλογή Givenchy.

Σκούρα χρώματα και ακόμα πιο dark καπέλα, και ακραίοι πειραματισμοί στους γιακάδες και στα μανίκια, αποτελούσαν το μενού του ʽκαθωσπρέπειʼ οίκου.

Οι εκκεντρικές αναφορές σε προηγούμενες εποχές ,όπως τα μακριά βέλα και οι πλούσιες φούστες, που θύμιζαν πολύ εικονογραφήσεις μόδας του 19 αιώνα συμπλήρωναν την εντυπωσιακή εικόνα.

Chanel

Ο Lagerfeld φέτος διάλεξε για την Haute Couture συλλογή του οίκου Chanel, ένα πιο νεανικό και λιγότερο κλασικό ύφος.

Με τις βασικές αναφορές στα κομμάτια-κλειδιά του οίκου να παραμένουν, όπως το κοντό σακάκι και τις αγαπημένες καμέλιες, αλλά και με το ασπρόμαυρο σταθερά στην πρώτη γραμμή, συντήρησε το πνεύμα Chanel με έναν λίγο…διαφορετικό τρόπο.

Το casual ξεβαμμένο τζην σε στενές γραμμές ήρθε να συνδυαστεί με βαριά βραδινά κεντημένα κομμάτια σε κάθε πιθανή εκδοχή του. Τζην στενά παντελόνια, τζην μποτάκια ενιαία με το παντελόνι αλλά και τζην γάντια, πρωταγωνίστησαν, και απέσπασαν έντονες αν και διφορούμενες κριτικές.

Στο αποκορύφωμα της σχεδιαστικής ιδιορρυθμίας φέτος και η νυφική πρόταση Chanel, με το mini 60ʼs φόρεμα με λευκά γάντια σε συνδυασμό με το μεταλλικό τελείωμα στις ψηλές μπότες, έκλεψε την παράσταση στο catwalk και από τον ίδιο τον Lagerfeld!

...από την Ίλια Σδράλλη

Return to category
 
Τελευταία άρθρα