fe-mail.gr

Fe-mail.gr

 

Μια Ελληνίδα στο Rally Acropolis

21 Μαΐου 2007 | 09:33 π.μ.

Η 31η  Μαΐου πλησιάζει, όπως πλησιάζει και η στιγμή που η καρό σημαία της εκκίνησης θα πέσει στην σούπερ ειδική του Μαρκοπούλου, για να σηματοδοτήσει και αγωνιστικά την «έναρξη» του 54ου Ράλλυ Ακρόπολις.

Πολλές και ηχηρές οι συμμετοχές, τόσο από πλευράς αυτοκινήτων όσο και από πλευράς αγωνιζομένων. Ανάμεσα σ’ αυτές ξεχωρίζει η γυναικεία συμμετοχή της Χριστίνας-Μυρτους Σταθάκη, της ελληνίδας οδηγού αγώνων που με πάθος υπηρετεί το μηχανοκίνητο άθλημα από το 1994.


Πόσα χρόνια ασχολείστε με τους αγώνες αυτοκινήτων ;

Ξεκίνησα το 1994 με αγώνες κάρτ, γιατί ακόμα δεν μπορούσα να πάρω αγωνιστική άδεια για αυτοκίνητο και το 1996 έτρεξα στο πρώτο μου Ράλλυ, το οποίο μάλιστα ήταν μικτό, με μία μέρα ασφάλτινες ειδικές διαδρομές και μια μέρα χωμάτινες. Παρά το γεγονός ότι μέσα μου, από πολύ μικρή,  ήθελα να τρέξω στο χώμα τότε σιγουρεύτηκα για το τι μου άρεσε και πάντα επιδιώκω το χώμα. Φυσικά ακολουθώντας κύπελλα και πρωταθλήματα έχω τρέξει σε όλα τα είδη αγώνων αυτοκινήτου και βεβαίως προσπαθούσα για το καλύτερο αλλά στην καρδιά μου είναι οι στενές γρήγορες χωμάτινες ειδικές διαδρομές. Μάλιστα, τώρα που το Ακρόπολις είναι κοντά στην Αθήνα (κακώς κατά τη γνώμη μου) περνάμε από τις περιοχές που πέρναγε ο πρώτος μου αγώνας.

Πέρα από την παράδοση - που «κουβαλάει» το όνομά σας στο χώρο του αυτοκινήτου – τι είναι αυτό που σας κάνει να ασχολείστε μ’ αυτό το σπορ ;

Σε καμία περίπτωση δεν το έκανα γιατί «έπρεπε» λόγω της εργασίας του πατέρα μου. Άλλωστε αυτός είναι ο πρώτος που ήταν πάντα αντίθετος με τη συμμετοχή μου σε αγώνες. Όμως δεν μπορώ να αρνηθώ ότι η επαφή που είχα με το χώρο προήλθε από την εκπομπή του «Από τη θέση του οδηγού» μέσω της οποίας πήγαινε σε όλους τους αγώνες για δημοσιογραφική κάλυψη και τις περισσότερες φορές με έπαιρνε μαζί για παρέα. Το έβλεπα συνέχεια, μου άρεσε πολύ και με την πρώτη ευκαιρία που μου δόθηκε συμμετείχα και εγώ.

Με Cinquecento  το  1997

Εκτός  από το κόστος για την προετοιμασία ενός αυτοκινήτου, τι άλλη προετοιμασία θα πρέπει να έχει ένας «αθλητής» οδηγός ;

Στην Ελλάδα, δυστυχώς, η «αγορά» είναι πολύ περιορισμένη. Σαν αποτέλεσμα αυτού δεν υπάρχουν αθλητές-οδηγοί, αλλά μόνο ερασιτέχνες-οδηγοί. Κανονικά θα έπρεπε να κάνουμε γυμναστική και δοκιμές όλο το χρόνο, ταυτόχρονα με ένα προσεγμένο πρόγραμμα διατροφής. Αυτά όμως είναι ουτοπικά δεδομένου ότι εγώ ακόμα και σήμερα δεν έχω οδηγήσει το αυτοκίνητο με το οποίο θα κάνω τα 1.600 χλμ. του πιο σκληρού Ράλλυ στον κόσμο σε λίγες ημέρες. Είναι κάτι που πρέπει να αποδεχτούμε και να προσπαθήσουμε, με αυτό σαν δεδομένο, να κάνουμε το καλύτερο για τους χορηγούς, την ομάδα και τους εαυτούς μας.

 

Τι ρόλο παίζει η ψυχολογία του οδηγού και πόσο μακριά είναι αυτή από την ψυχολογία μιας γυναίκας ;

Δεν έχει να κάνει με το φύλο. Ένας επίμονος αποφασισμένος άνθρωπος δεν έχει καμία σημασία αν είναι γυναίκα ή άνδρας, αρκεί να διατηρεί το πάθος του.


Μετά από το φωτεινό διάλειμμα της Μισέλ Μουτόν με την Φαμπρίτσια Πονς που κέρδισαν το Ακρόπολις του 1982, γιατί δεν ξαναείδαμε γυναικείο πλήρωμα στις πρώτες θέσεις του αγώνα ;

Δύο περιπτώσεις υπάρχουν. Η πρώτη είναι ότι πιθανώς σε κάποιους να έπεσε «βαρύ» το ότι η πρώτη νίκη τετρακίνητου αυτοκινήτου στον κόσμο ήρθε από το συγκεκριμένο πλήρωμα και η δεύτερη ότι μπορεί καμία άλλη γυναίκα μέχρι σήμερα να μην έχει το πάθος και την αφοσίωση αυτής της γυναίκας, ώστε να θυσιάσει τα πάντα για μερικά χρόνια για να κατακτήσει το όνειρο της.

 

Πως αντιμετωπίζουν οι συναθλητές σας και πόσο υπολογίζουν ένα γυναικείο πλήρωμα ;

Οι περισσότεροι ισότιμα, άλλωστε σε αγώνες τύπου Ράλλυ δεν παίζει κανένα ρόλο η συμπεριφορά των υπολοίπων οδηγών γιατί κάθε ένας είναι μόνος του. Στην πίστα όμως παίζει μεγάλο ρόλο.... Βεβαίως και υπάρχουν άνθρωποι με κόμπλεξ και κακούς τρόπους αλλά αυτό μπορεί να συμβεί σε οποιοδήποτε άθλημα. Δεν ζητώ από κανέναν να με αποδεχτεί, αν θέλει το κάνει αν θέλει όχι. Δεν υπάρχει λόγος να το προσπαθήσω γιατί δεν θα πετύχει. Ποτέ όμως δεν θα πω και δεν θα κάνω κάτι που δεν θα ήθελα να μου κάνουν.


Η προετοιμασία για ένα αγώνα αυτοκινήτου και ειδικά γι’ αυτόν του «ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ» θα πρέπει να είναι βασικός παράγοντας επιτυχίας. Πόσο δύσκολο είναι να εμπιστευτεί ο έλληνας χορηγός μια γυναικεία συμμετοχή ;

Σίγουρα ευκολότερα από τα περισσότερα πληρώματα, λόγω μεγαλύτερης προβολής. Για να φτάσει όμως να γίνει αυτό, έχουν προηγηθεί 14 χρόνια προσοχής και σεβασμού σε όλους τους χορηγούς. Η διαδικασία να μαζέψει κανείς το τεράστιο χρηματικό ποσό που χρειάζεται για έναν αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ ξεκινά πριν τελειώσει το προηγούμενο, δηλαδή περισσότερο από ένα χρόνο νωρίτερα.

Είμαι πολύ περήφανη για όλους τους χορηγούς μου και ποτέ κανένας δεν έχει εκφράσει κάποιο παράπονο. Αυτό και η συνεργασία μας με την Alpha Bank από το 2000 είναι τρανταχτή απόδειξη καλών σχέσεων. Μάλιστα εφέτος φτάσαμε στο σημείο να πούμε «όχι» σε μια εταιρία διότι δεν υπήρχε ανάγκη περισσότερων χρημάτων και χώρος πάνω στο αυτοκίνητο. Κατά πάσα πιθανότητα θα συνεργαστούμε στο επόμενο Ακρόπολις αν ενδιαφέρονται ακόμα.

 

Με το Peugeot 206 Kit Car , 200 ίππων, που υποστηρίζεται τεχνικά από την επίσημη αντιπροσωπεία με τη χορηγία του Ο.Π.Α.Π. και της Alpha Bank.

Το γκάζι στο πάτωμα, τα λόγια του συνοδηγού γεμίζουν τα ακουστικά, το χρονόμετρο πιέζει ανελέητα, η κλειστή στροφή πλησιάζει επικίνδυνα, η αδρεναλίνη ξεχειλίζει, ποια είναι τα συναισθήματα αυτές τις στιγμές ;

Δεν υπάρχει κανένα συναίσθημα την ώρα που οδηγώ. Υπάρχει πριν και μετά αλλά ποτέ κατά τη διάρκεια των ειδικών διαδρομών. Αν υπάρξει, χάνεται η αυτοσυγκέντρωση και μαζί μπορεί να χαθούν και πολλά άλλα.


Έχοντας την εμπειρία της αγωνιστικής οδήγησης, τι θα προτείνατε στον καθημερινό οδηγό στους δρόμους μας και ειδικά στην γυναίκα οδηγό ;

Προτείνω σε όλους, γυναίκες και άνδρες, να περιμένουν τα πάντα όταν οδηγούν και να προσπαθούν πάντα να έχουν εκεί το μυαλό τους. Αυτό τουλάχιστον προσπαθώ να κάνω εγώ.
Προτείνω ακόμα να έρθουν να δουν από κοντά τους καλύτερους οδηγούς, τα καλύτερα αυτοκίνητα και τις καλύτερες ομάδες στον κόσμο, στον ιππόδρομο στο Μαρκόπουλο 31 Μαίου με 3 Ιουνίου 2007.
(Πληροφορίες υπάρχουν στο www.acropolisrally.gr)

 

 

icon Προσθήκη Σχόλιου

Μια Ελληνίδα στο Rally Acropolis


Παρακαλούμε συμπληρώστε τα πεδία που σημειώνονται με *

Τίτλος:*


E-mail:
Θα χρησιμοποιήσουμε το email σας για να σας ενημερώσουμε για ενδεχόμενες απαντήσεις στα σχόλια σας.


Σχόλιο:*


This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)

Γράψτε τους 3 χαρακτήρες που βλέπετε στο πλαίσιο.




Return to category

Σχόλια

Attention Παρακαλούμε τα σχόλια σας να είναι κόσμια και να μην περιέχουν υβριστικό περιεχόμενο.

Έγραψε ο/η Μαυρος Ευαγγελος / 4 Αυγούστου 2007 στις 10:58 μ.μ.

Καταρχην θα ηθελα να σας συγχαρω για την ιστοσελιδα σας,να τονισω οτι ειμαι Αντρας λεγομαι Βαγγελης Μαυρος ειμαι 30 ετων καταγομαι απο την Χαλκιδα και μπηκα κατατυχη στη σελιδα σας.
Δευτερον και κυριοτερον θα ηθελα να συγχαρω την Κυρια Χριστινα-Μυρτω Σταθακη για την προσφορα της στο μηχανοκινητο αθλητισμο και να επισημανω το γεγονος οτι ειναι μια γυναικα η οποια δεν φοβαται να αναμετρηθει σε ενα αθλημα το οποιο εχει καθιερωθει σαν αντρικο,ενω κανονικα δεν θα επρεπε να ειναι ετσι,απλα πιστευω οτι αυτο γινεται λογω το κομπλεξ των περισσοτερων Ελληνων αντρων,δηλαδη οτι ειμαστε καλυτεροι σχεδον στα παντα και ειδικα στην οδηγηση,οπως επισης και ενα μεγαλο ποσοστο γυναικων το οποιο μαλλον εχει εμφυτο και δεδομενο οτι δεν μπορει να συναγωνιστει στα μηχανοκινητα αθληματα το αντρικο φυλλο.
Ετσι πιστευω οτι αξιζουν χιλια μπραβο στην κυρια Σταθακη και πιστευω να συνεχισει ετσι.

Αν γινεται θα ηθελα να κανω καποιες ερωτησεις στην κυρια Σταθακη οποτε αν θελει μπορει να μου στειλει στo mail μου το οποιο το εχετε.

Έγραψε ο/η ΓΙΩΡΓΟΣ / 3 Νοεμβρίου 2008 στις 1:58 μ.μ.

χαιρετε,λεγομαι Γιωργος ειμαι 34 χρονων και μενω λιγο εξω απο την Πατρα,στη σελιδα σος μπηκα τυχαια και ενθουσιαστικα.
καταρχην πολλα συγχαριτηρια στη Χριστινα που συμετεχει σε ραλλυ αυτοκινητων πιστευω πως πρεπει να εχεις κοτσια και να το λεει η καρδια σου.
και κατι τελευταιο ειναι παρα πολλυ γλυκια.

 
Τελευταία άρθρα