fe-mail.gr

Fe-mail.gr

 

Fiat ... βιώσιμη κινητικότητα!

1 Ιουνίου 2007 | 04:19 μ.μ.

Η Fiat έθετε ανέκαθεν ανάμεσα στις προτεραιότητές της τον σεβασμό του περιβάλλοντος. Το αποδεικνύουν τα προϊόντα της που υπάρχουν στην αγορά, τα προγράμματα έρευνας και ανάπτυξης, οι πρωτοβουλίες βιώσιμης κινητικότητας που προωθεί σε συνεργασία με τη Δημόσια Διοίκηση και οι επενδύσεις στην ανάπτυξη νέων προϊόντων. Ιδιαίτερα, η περιβαλλοντική δέσμευση της Fiat όσον αφορά στους κινητήρες αναπτύσσεται βάσει δύο κατευθυντήριων γραμμών: τη βελτίωση των ιδιοτήτων οικολογικής συμβατότητας των συνήθων κινητήρων και την κατεύθυνση προς την έρευνα εναλλακτικών κινητήρων.

Panda Panda

Η Fiat θεωρεί ότι η κίνηση με φυσικό αέριο είναι σήμερα η πιο σωστή τεχνολογική επιλογή που είναι άμεσα διαθέσιμη για την επίλυση των προβλημάτων ρύπανσης των αστικών περιοχών. 

 Αυτό συμβαίνει γιατί η χρήση φυσικού αερίου παρουσιάζει μια θετική αξία, τόσο όσον αφορά στα περιβαλλοντικά οφέλη όσο και στην οικονομική πλευρά. Πρωτοπόρα στην τεχνολογία αυτήν, η Fiat Group Automobiles είναι ο πρώτος κατασκευαστής που προσφέρει στην οικολογική σειρά "Natural Power" μια ευρεία γκάμα οχημάτων διπλής τροφοδοσίας, με φυσικό αέριο και βενζίνη, που είναι σε θέση να  ανταποκριθεί στις απαιτήσεις κίνησης μιας ευρείας κατηγορίας χρηστών, συμπεριλαμβανομένου του επαγγελματικού, εμπορικού και τεχνικού τομέα και του τομέα μεταφοράς εμπορευμάτων: από το Doblς στο Punto και από το Multipla στο Panda.

Σ’ αυτό το πλαίσιο εντάσσεται το νέο Panda Panda (διατίθεται και στην εκδοχή Van) που διευρύνει τη μεγάλη ποικιλία των κινητήρων διπλής τροφοδοσίας βενζίνης/ φυσικού αερίου. Έξυπνο, πρακτικό, συμπαθητικό και οικολογικό: αυτά είναι τα χαρακτηριστικά που κάνουν να ξεχωρίζει το νέο όχημα με τις ελάχιστες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, εφοδιασμένο με μηχανή 1.2  (60 CV – βενζίνη / 52 CV – φυσικό αέριο) με διπλή τροφοδοσία βενζίνης/ φυσικού αερίου.

 

Το Panda Panda σκοπεύει να γίνει το νέο σημείο αναφοράς μέσα στο τοπίο των οχημάτων βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Το Panda Panda, εξάλλου, είναι ακόμη πιο πρωτοποριακό, γιατί υπερβαίνει τους τυπικούς συμβιβασμούς των αυτοκινήτων φυσικού αερίου. Πράγματι, στο δάπεδο, που προέρχεται από το μοντέλο 4x4, έχουν ενσωματωθεί δύο χωριστά ρεζερβουάρ φυσικού αερίου, με μια συνολική χωρητικότητα 72 λίτρων (12Kg). Τα ρεζερβουάρ που έχουν τοποθετηθεί κατ’ αυτόν τον τρόπο αφήνουν τον ίδιο ελεύθερο χώρο με το αρχικό όχημα, τόσο όσον αφορά στον χώρο που είναι αφιερωμένος στους επιβάτες, όσο και σ’ εκείνον που προορίζεται για τις αποσκευές (πάνω από 200 λίτρα με τα πίσω καθίσματα σε κανονική θέση).

Η χωρητικότητα των 72 λίτρων επιτρέπει μια αυτονομία περίπου 310 χιλιομέτρων (εκτός πόλης  κύκλος) χρησιμοποιώντας μόνο φυσικό αέριο. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ βενζίνης δεν αλλάζει σε σχέση με το βενζινοκίνητο μοντέλο (30 λίτρα), χαρίζοντας έτσι απόλυτη σιγουριά και στις περιοχές όπου δεν είναι τόσο διαδεδομένα τα πρατήρια φυσικού αερίου (συνολική αυτονομία πάνω από 700 Km με φυσικό αέριο και βενζίνη).

Με λίγα λόγια, με το Panda Panda η Fiat επιβεβαιώνει την ηγετική της θέση στο φυσικό αέριο και τη δέσμευσή της στην έρευνα των λύσεων που συνδυάζουν τις απαιτήσεις των πελατών με τον μεγαλύτερο σεβασμό του περιβάλλοντος.

 

Τα οχήματα που τροφοδοτούνται με φυσικό αέριο μειώνουν κατά 23% περίπου τις εκπομπές CO2 σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα οχήματα και μειώνουν ουσιαστικά στο μηδέν τις εκπομπές σωματιδίων (PM). Συγκεκριμένα το Panda Panda με φυσικό αέριο καταγράφει 114g  CO2/Km.

Το Panda Panda διατίθεται στην αγορά στην έκδοση Dynamic, έτσι ώστε να είναι ένα αυτοκίνητο που είναι ήδη πλούσιο σε περιεχόμενο στη βασική του εκδοχή και που ο πελάτης μπορεί να το προσαρμόσει στις ανάγκες του.

Από την αρχή της εισαγωγής του στην αγορά, που έγινε τον Ιανουάριο του 2007, μέχρι σήμερα, οι παραγγελίες για το Panda Panda ξεπέρασαν τις 25.000 στις ευρωπαικές χώρες που είναι διαθέσιμο.

Για τις επικοινωνιακές δραστηριότητες που συνδέονται με το νέο μοντέλο, επελέγει το σύμβολο του Τάο, σημείο παγκόσμιας αρμονίας, αρχή και τέλος, γιν και γιάνγκ, άσπρο και μαύρο, αρσενικό και θηλυκό. Ένα βασίλειο όπου τα αντίθετα συνυπάρχουν και αλληλο- εμπλουτίζονται, τηρώντας τους ρυθμούς και την ισορροπία της φύσης. Κι αυτοί που διαλέγουν το Panda Panda αγαπούν τη φύση, τη σέβονται, παρόλο που επιθυμούν να κινούνται ελεύθερα. Άρα, με το  Panda Panda τα αντίθετα συναντιούνται: απόλαυση της οδήγησης και χαμηλές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, διπλή τροφοδοσία και μειωμένη κατανάλωση. Μια διπλή ενέργεια για μια μοναδική κίνηση.

Multipla Natural Power

ο πρωτότυπο πολυμορφικό της Fiat ανταποκρίνεται στις νέες τάσεις της αγοράς και προσφέρει ένα μοντέλο διπλής τροφοδοσίας (με φυσικό αέριο και με βενζίνη).

Τα δύο συστήματα είναι ανεξάρτητα μεταξύ τους. Συνήθως, λειτουργεί με φυσικό αέριο και μόνο η εκκίνηση πραγματοποιείται πάντα με βενζίνη, περνώντας αυτόματα αμέσως μετά στην τροφοδοσία με αέριο. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η εγκατάσταση τροφοδοσίας βενζίνης διατηρείται αποτελεσματική και η επέμβασή της απαιτείται μόνο όταν το αέριο στις φιάλες κοντεύει να εξαντληθεί. Είναι όμως πάντοτε δυνατό να περάσει κανείς από το φυσικό αέριο στη βενζίνη και το αντίθετο όποτε θέλει, πιέζοντας ένα κουμπί στο ταμπλό.

Ο κινητήρας του Multipla Natural Power είναι ένας 16βάλβδιος 1.6, που υιοθετεί ένα διαδοχικό σύστημα ψεκασμού πολλαπλών σημείων. Τεχνική ιδιαιτερότητα που επιτρέπει στον κινητήρα να έχει όταν λειτουργεί με φυσικό αέριο τα ίδια προτερήματα με τους βενζινοκινητήρες.

 

Το όχημα, πράγματι, εγγυάται άριστη δυνατότητα οδήγησης: στην τροφοδοσία με φυσικό αέριο η μέγιστη ισχύς είναι 68 kW (92 CV) σε 5750 στροφές/λεπτό, ενώ η ροπή είναι 130 Nm (13,3 kgm) σε 4000 στροφές/λεπτό. ¨Όταν λειτουργεί με βενζίνη, οι τιμές είναι αντίστοιχα 76 kW (103 CV) σε 5750 στροφές/ λεπτό και 145 Nm (14,8 kgm) σε 4000 στροφές/ λεπτό.

Επίσης, το μοντέλο  Natural Power καταγράφει χαμηλή κατανάλωση και, πάνω απ’ όλα, ελάχιστες εκπομπές και απόλυτη ασφάλεια. Όσον αφορά την κατανάλωση, στην τροφοδοσία με φυσικό αέριο το Multipla Natural Power καταγράφει 5,9 kg/100 km (συνδυασμένη τροφοδοσία) ενώ, με τη χρήση βενζίνης (το ρεζερβουάρ είναι για 38 λίτρα), η κατανάλωση είναι 9,1 l/100 km.

Το φυσικό αέριο βρίσκεται μέσα στις τρεις χαλύβδινες φιάλες κάτω από το δάπεδο, οι οποίες έχουν συνολική χωρητικότητα 164 λίτρα και μπορούν να χωρέσουν 26 kg φυσικού αερίου και να εξασφαλίσουν μια μέγιστη αυτονομία 504 χιλιομέτρων (εξωαστική). Αυτό χωρίς να υπολογίζουμε ότι οι επιδόσεις είναι απόλυτα σεβαστές. Πράγματι, το Multipla Natural Power φθάνει τα 168 χλμ./ώρα κατά την τροφοδοσία με βενζίνη (157 χλμ./ώρα με φυσικό αέριο) και επιταχύνει από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 13,5 δευτερόλεπτα (βενζίνη) και σε 16 δευτερόλεπτα (φυσικό αέριο).

 

Doblς Natural Power

Διαθέσιμο τόσο σαν Cargo, όσο και σαν επιβατικό όχημα, το Doblς “Natural Power” παρουσιάζει το ίδιο σχήμα λειτουργίας που περιγράψαμε για το Multipla Natural Power κι επιβεβαιώνει την ευκολία στην οδήγηση και τα άριστα αποτελέσματα στις εκπομπές καυσαερίων και την κατανάλωση. Πρέπει να λαμβάνουμε υπ’ όψη μας, σε όλες τις πιθανές καταστάσεις οδήγησης, ότι στη λειτουργία με φυσικό αέριο τα χαρακτηριστικά ισχύος και ροπής του κινητήρα μειώνονται περίπου κατά 10% σε σχέση με την τροφοδοσία με βενζίνη. Πράγματι, η ισχύς στη χρησιμοποίηση φυσικού αερίου είναι 68 kW (92 CV) σε 5750 στροφές/λεπτό ενώ είναι 76 kW (103 CV) με 5750 στροφές/ λεπτό σε περίπτωση λειτουργίας με βενζίνη. Η ροπή είναι 130 Nm στις 4000 στροφές/ λεπτό κατά τη λειτουργία με φυσικό αέριο ενώ είναι 145 Nm στις 4000 στροφές/ λεπτό κατά τη λειτουργία με βενζίνη.

 

Η διαφορά μεταξύ μοντέλου Cargo και επιβατικού οχήματος συνίσταται στον αριθμό και στη θέση των φιαλών. Πράγματι, το νέο Doblς έχει ένα ρεζερβουάρ φυσικού αερίου αποτελούμενο από δύο φιάλες (διαμέτρου 316 mm και μήκους 1050 mm) που είναι τοποθετημένες στο χώρο αποσκευών, περιέχουν φυσικό αέριο σε αέρια μορφή (πίεση 200 bar σε 15° C) και έχουν χωρητικότητα 126 λίτρα (που αντιστοιχούν με 21 kg, ή με 30,9 m3 καυσίμου). Στην περίπτωση του νέου Doblς Cargo, αντίθετα, οι φιάλες είναι τρεις (η χωρητικότητά τους είναι 111 λίτρα, που αντιστοιχούν με 18 kg, ή με 26,4 m3 καυσίμου) και είναι τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο: κατ’ αυτόν τον τρόπο ο χώρος φορτίου διατηρεί σταθερό το διαθέσιμο όγκο του.

 


Το νέο Doblς “Natural Power” εγγυάται χαμηλή κατανάλωση και ελάχιστες εκπομπές καυσαερίων με απόλυτη ασφάλεια Χωρίς να υπολογίζουμε ότι τα μοντέλα “Natural Power” έχουν τις ίδιες ιδιότητες παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας με τα άλλα μοντέλα που είναι εφοδιασμένα με συμβατικούς κινητήρες: η θέση και η στήριξη των φιαλών έχουν σχεδιαστεί για να ξεπερνούν τις αυστηρότερες δοκιμές σύγκρουσης. Εξάλλου, οι φιάλες προστατεύονται κατάλληλα από μια ειδική χαλύβδινη δομή καλυμμένη από το «ταπέτο», για να αποφεύγονται ενδεχόμενες ζημίες. Η ροή του φυσικού αερίου κατά την έξοδό του από κάθε μεμονωμένη φιάλη, ρυθμίζεται από μια ηλεκτροβαλβίδα, που είναι ανοιχτή κατά τη λειτουργία με φυσικό αέριο και παρέχει προστασία από την υπερβολική ροή και την υπερθέρμανση. Η ηλεκτροβαλβίδα είναι συνδεδεμένη με το σύστημα προστασίας σε περίπτωση πυρκαγιάς (διακοπή της ροής καυσίμου).

 

icon Προσθήκη Σχόλιου

Fiat ... βιώσιμη κινητικότητα!


Παρακαλούμε συμπληρώστε τα πεδία που σημειώνονται με *

Τίτλος:*


E-mail:
Θα χρησιμοποιήσουμε το email σας για να σας ενημερώσουμε για ενδεχόμενες απαντήσεις στα σχόλια σας.


Σχόλιο:*


This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)

Γράψτε τους 3 χαρακτήρες που βλέπετε στο πλαίσιο.




Return to category

Σχόλια

Attention Παρακαλούμε τα σχόλια σας να είναι κόσμια και να μην περιέχουν υβριστικό περιεχόμενο.

 
Τελευταία άρθρα