fe-mail.gr

Fe-mail.gr

 

Aνεξέλεγκτες δίαιτες

3 Ιουλίου 2008 | 07:41 π.μ.

Γράφει η Αναστασία  Μοσχοβάκη (Ειδική Παθολόγος)

Σύμφωνα με ορισμένες επιστημονικές στατιστικές μελέτες οι περισσότερες δίαιτες αδυνατίσματος εφαρμόζονται από το κοινό κατά τους μήνες Απρίλιο έως Οκτώβριο.

 Η πίεση των αισθητικών προτύπων αποδεικνύεται εξαιρετικά ισχυρή, όταν το υπερβάλλον βάρος δεν μπορεί να κρυφτεί κάτω από τα βαριά ρούχα του χειμώνα.

Ιατρικές έρευνες, αλλά και η μαχόμενη εμπειρία τόσο στο ιατρείο, όσο και στο νοσοκομείο, αναδεικνύει καθημερινά, παθολογικές οργανικές καταστάσεις που προκαλούνται από ανεξέλεγκτες δίαιτες.


Η επιστήμη χρησιμοποιεί σήμερα ένα ειδικό δείκτη,  τον δείκτη ΒΜΙ, ο οποίος ισούται με το βάρος δια του τετραγώνου του ύψους. Κάτω του 18,5 είναι πολύ χαμηλός, χαρακτηρίζει τα πολύ αδύνατα άτομα και συνοδεύεται από αυξημένη νοσηρότητα.

Η σύνδεση του εξαιρετικά χαμηλού βάρους με αυξημένη νοσηρότητα, δεν είναι ευρέως γνωστή με αποτέλεσμα πολλοί άνθρωποι φυσιολογικού βάρους, να προσπαθούν να αδυνατίσουν, με δυσμενείς συνέπειες στην υγεία.

 ΒΜΙ=18,5-24,9, είναι γενικώς φυσιολογικός.

ΒΜΙ=25-29,9 χαρακτηρίζει τα υπέρβαρα άτομα και πάνω από τριάντα τα παχύσαρκα άτομα. 

 

Ανάλογα με την ιατρική εξέταση οι στόχοι για κάθε άτομο διαφέρουν.

Οι στόχοι για παράδειγμα είναι πιο αυστηροί σε άτομα με παθήσεις της σπονδυλικής στήλης  υπερχοληστερολαιμία ή διαβήτη.

Υπάρχουν περιπτώσεις επιπροσθέτως που ο οργανισμός μπορεί να ανεχθεί χωρίς προβλήματα, υπερβάλλον βάρος που αντιστοιχεί σε ΒΜΙ 25-29,9, εφόσον η κατανομή του λίπους δεν είναι ανδρικού τύπου, δηλ. το βάρος δεν έχει τάσεις συσσώρευσης στην κοιλιά, θώρακα και άκρα και δεν υπάρχει μεταβολικό σύνδρομο ή διαβήτης.


ΒΜΙ ίσος ή άνω του 30, σημαίνει παχυσαρκία, η οποία μπορεί να προκαλέσει βλάβη στην υγεία.


Η παχυσαρκία συνδέεται με νοσήματα, όπως ο διαβήτης, η υπέρταση, η υπερχοληστερολαιμία, τα εμφράγματα, οι παθήσεις σπονδυλικής στήλης, οι καρκίνοι ενδομητρίου, στήθους, προστάτου, εντέρου.

 

Ο κίνδυνος μεγαλώνει με τη αύξηση της ηλικίας  και το θετικό οικογενειακό ιστορικό για τις παθήσεις αυτές.
Ο ιδανικός ρυθμός απώλειας του υπερβάλλοντος βάρους, δεν πρέπει να υπερβαίνει τα τέσσερα κιλά τον μήνα και πρέπει να γίνεται κάτω από ιατρική παρακολούθηση.  

Υγιεινοί κανόνες για τους παχύσαρκους:


Τρία κύρια γεύματα καθημερινώς και λαχανικά στις περιπτώσεις που πεινάτε ενδιαμέσως.
Πρωινό γεύμα κάθε μέρα.
Κατανάλωση άπαχων κρεάτων ψητών και όχι τηγανητών.
Κατανάλωση νωπών φρούτων και  λαχανικών.
Όχι αλκοόλ.
Όχι ζαχαρούχα αναψυκτικά.
Όχι  βούτυρο και αποφυγή τηγανητών.
Μαλακό, όχι σκληρό τυρί.
Μικρότερη ποσότητα φαγητού με χρήση μικρότερων πιάτων.
Όχι φαγητό όρθιοι ή κάνοντας συγχρόνως άλλες δραστηριότητες (π.χ. διάβασμα ή τηλεθέαση).
Όχι αργά φαγητό μετά τις 20.00 μμ.

 

Τα πράσινα λαχανικά, πρέπει να τοποθετούνται σε χαμηλά ράφια .

Οι τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες καλό είναι να βρίσκονται σε υψηλά ράφια, έξω από το οπτικό σας πεδίο ή σε κλειδωμένα συρτάρια.


Η άσκηση είναι  σημαντική για την απώλεια και διατήρηση του σωματικού βάρους.


Η άσκηση προστατεύει το άτομο, από νοσήματα καρδιάς, εγκεφαλικά επεισόδια, υπέρταση, σακχαρώδη διαβήτη, οστεοπόρωση, υπερχοληστερολαιμία, ορισμένα είδη καρκίνου, ψυχικές παθήσεις.


Κατά την διάρκεια της άσκησης ενδέχεται να υπάρξουν επιπλοκές, όπως στηθάγχη, αρρυθμίες, μυοσκελετικά προβλήματα, διαταραχές αναπνοής σε ευαίσθητα άτομα.


 Αυτές προλαμβάνονται με την ιατρική εξέταση, που δεν πρέπει να αμελείται στο άτομο που ασκείται, την αποφυγή επίπονης άσκησης και την καθιέρωση προθέρμανσης, αποθεραπείας και ασκήσεων stretching.

 

Σχετικά Άρθρα

Οσα πρέπει να ξέρουμε για τα λαχανικά

Άσκηση και υγεία

Η διατροφή που καταπολεμά την κυτταρίτιδα

 

icon Προσθήκη Σχόλιου

Aνεξέλεγκτες δίαιτες


Παρακαλούμε συμπληρώστε τα πεδία που σημειώνονται με *

Τίτλος:*


E-mail:
Θα χρησιμοποιήσουμε το email σας για να σας ενημερώσουμε για ενδεχόμενες απαντήσεις στα σχόλια σας.


Σχόλιο:*


This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)

Γράψτε τους 3 χαρακτήρες που βλέπετε στο πλαίσιο.




Return to category

Σχόλια

Attention Παρακαλούμε τα σχόλια σας να είναι κόσμια και να μην περιέχουν υβριστικό περιεχόμενο.

 
Τελευταία άρθρα