fe-mail.gr

Fe-mail.gr

 

Ενυδάτωση

1 Ιουνίου 2009 | 07:39 π.μ.

Αδυναμία συγκέντρωσης, έλλειψη προσοχής και μειωμένα αντανακλαστικά: Μήπως τελικά διψάτε;
Το γεγονός ότι η μη επαρκής πρόσληψη νερού μπορεί να οδηγήσει σε πονοκέφαλο,  αδυναμία και εύκολη κόπωση, ίσως ειναι γνωστό και αρκετά διαδεδομένο.

Κάτι τέτοιο φαίνεται λογικό αν αναλογιστεί κανείς ότι το νερό αποτελεί βασικό συστατικό του ανθρώπινου σώματος, που αντιστοιχεί περίπου στο 50-60% του σωματικού βάρους και συμμετέχει σε πολλές φυσιολογικές λειτουργίες του οργανισμού, όπως στις διαδικασίες της πέψης και της απορρόφησης ουσιών, τη μεταφορά θρεπτικών συστατικών στα κύτταρα, σε πολλές μεταβολικές διεργασίες και στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος.

Πρόσφατα, η καλύτερη κατανόηση των φυσιολογικών μηχανισμών αλλά και οι εξελίξεις σε επιστήμες όπως εκείνη της γνωσιακής νευροψυχολογίας, έχουν δείξει ότι η ανεπαρκής πρόσληψη νερού επιδρά αρνητικά και στις γνωσιακές μας λειτουργίες.


Για παράδειγμα, σε μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Journal of the American College of Nutrition το 2007, βρέθηκε ότι ακόμα και μία ήπια αφυδάτωση, της τάξης του 2%, μπορεί να επιδράσει αρνητικά τη συγκέντρωση, τη βραχυπρόθεσμη μνήμη, την εγρήγορση, ακόμα και τα αντανακλαστικά.

Αυτό, βέβαια, έχει ώς αποτέλεσμα να επηρεάζεται η απόδοσή μας σε πολλές καθημερινές μας δραστηριότητες, όπως στην εργασία, στο διάβασμα, αλλά ακόμα και στην οδήγηση.


Είναι μάλιστα αξιοσημείωτο, ότι τα συμπτώματα της ήπιας αφυδάτωσης μπορεί να κάνουν την εμφάνισή τους πριν το αίσθημα της δίψας και να μειώσουν χωρίς καν να το αντιληφθούμε τις «δεξιότητες» και την «απόδοσή μας», κάτι που μπορεί να αποβεί το λιγότερο..επικίνδυνο πχ κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Κατά συνέπεια είναι αναγκαίο να αναπληρώνουμε έγκαιρα την ποσότητα των υγρών που, καθημερινά και φυσιολογικά, αποβάλλεται μέσω της αναπνοής, της εφίδρωσης και της λειτουργίας των νεφρών και του εντέρου.

Το ευχάριστο είναι ότι σύμφωνα με τις  πρόσφατες συστάσεις του Ινστιτούτου Ιατρικής της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ, δεν χρειάζεται να πιεζόμαστε ώστε να καταναλώνουμε  8 ποτηριών νερού την ημέρα, αφού όλα τα τρόφιμα και τα ροφήματα περιέχουν νερό που αρκεί για να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες μας! Οι ειδικοί εκτιμούν ότι το 20% των ημερήσιων αναγκών ενός ενήλικα για νερό καλύπτεται με τρόφιμα (π.χ. φρούτα, λαχανικά, γιαούρτι, σούπες κ.α.) και το υπόλοιπο 80% με ροφήματα. Σ’ αυτά, εκτός από το πόσιμο νερό, που αποτελεί την πρώτη επιλογή, συγκαταλέγονται και όλα τα μη-αλκοολούχα ποτά και ροφήματα, όπως για παράδειγμα το γάλα και οι χυμοί, αλλά και το τσάι, ο καφές και τα αναψυκτικά που, ανάλογα με το είδος τους, περιέχουν από 85% έως και 99% νερό.

 
Ευχαριστούμε τον Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο, Πωλ Φαρατζιάν, MSc, για την επιστημονική επίβλεψη του άρθρου.

icon Προσθήκη Σχόλιου

Ενυδάτωση


Παρακαλούμε συμπληρώστε τα πεδία που σημειώνονται με *

Τίτλος:*


E-mail:
Θα χρησιμοποιήσουμε το email σας για να σας ενημερώσουμε για ενδεχόμενες απαντήσεις στα σχόλια σας.


Σχόλιο:*


This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)

Γράψτε τους 3 χαρακτήρες που βλέπετε στο πλαίσιο.




Return to category

Σχόλια

Attention Παρακαλούμε τα σχόλια σας να είναι κόσμια και να μην περιέχουν υβριστικό περιεχόμενο.

Έγραψε ο/η melahrini / 5 Ιουνίου 2009 στις 12:38 μ.μ.

όταν πίνω πολύ νερό βλέπω κατευθείαν διαφοράστο δέρμα.άσε που το σtομάχι μου γίνεται Flat!

 
Τελευταία άρθρα