fe-mail.gr

Fe-mail.gr

 

Μυστικά διατροφής κατά της γήρανσης!

17 Μαρτίου 2014 | 08:36 π.μ.

 

 

 

 

Ζαχαρού Βέρα
Διατροφολόγος

Γνωρίζετε ήδη ότι η κατανάλωση των σωστών τροφών, σας  βοηθούν στο να είστε υγιείς. Ξέρετε όμως ότι η υγιεινή διατροφή σας κάνει να φαίνεστε και να αισθάνεστε νεότερες;
Τρώγοντας τροφές όπως φρούτα, λαχανικά, ψάρι, ξηρούς καρπούς και δημητριακά ολικής άλεσης, μας προστατεύουν από πολλές  χρόνιες παθήσεις (όπως ο διαβήτης και τα καρδιαγγειακά) οι οποίες θα μπορούσαν να μειώσουν το προσδόκιμο ζωής.
Πολλά τρόφιμα μπορούν να προστατέψουν την όραση και την ακοή μας. Τρώγοντας μάλιστα υγιεινά τρόφιμα προστατεύουμε την μνήμη μας,  μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο εκδήλωσης Αλτσχάιμερ.


Βάλτε ‘’χρώμα’’ στο πιάτο σας!
Τα αντιοξειδωτικά που βρίσκονται στα πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά (όπως είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, οι κόκκινες ντομάτες, τα μούρα, τα καρότα),  δρουν κατά των ελεύθερων ριζών  που ευθύνονται για την πρόωρη γήρανση των κυττάρων. Σε κάθε γεύμα λοιπόν συμπληρώστε στο μισό πιάτο σας πολύχρωμη σαλάτα ή φρούτα. Στόχος είναι να καταναλώνετε 5 έως 9 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα.

Vit C, ψευδάργυρος, β-καροτίνη...
Τα 3 αυτά αντιοξειδωτικά βοηθούν στην προστασία της όρασής σας από την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας (η κύρια αιτία τύφλωσης σε ενήλικες άνω των 65 ετών). Ωστόσο εάν έχετε ήδη εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, η κατανάλωση τροφών με αυτά τα θρεπτικά συστατικά,  επιβραδύνει την εξέλιξη της. Τέτοια τρόφιμα είναι τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως: σπανάκι, μαρούλι, αρακάς, χόρτα. Αλλά και τρόφιμα με έντονο χρώμα όπως είναι τα πορτοκάλια, οι πιπεριές, το καλαμπόκι κλπ.
Η ρεσβερατρόλη είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που βρίσκεται στα σταφύλια, βοηθά στην μείωση κινδύνων εκδήλωσης καρκίνου, καρδιαγγειακών νοσημάτων και πρόωρης γήρανσης.
Αντιοξειδωτικά όπως η βιταμίνη C, μπορούν να διατηρήσουν την νεανικότητα της επιδερμίδα σας, μάλιστα μια μελέτη του 2010 έδειξε ότι, τα άτομα που κατανάλωναν καθημερινά κίτρινα και πράσινα λαχανικά, είχαν λιγότερες ρυτίδες σε σχέση με τα άτομα που δεν τα κατανάλωναν σε καθημερινή βάση.


Η βάση της Μεσογειακής Διατροφής...
Και δεν είναι άλλη από τα γνωστά σε όλους μας δημητριακά. Τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι πλούσια σε φυτικές ίνες οι οποίες μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2. Στόχος είναι να καταναλώνετε ημερησίως  3 μερίδες δημητριακών ολικής άλεσης.

Ω3 λιπαρά οξέα!
Τα ω3 λιπαρά οξέα βρίσκονται κυρίως στα λιπαρά ψάρια ρυθμίζουν την δομή και την ελαστικότητα του δέρματος, μειώνοντας έτσι τα σημάδια γήρανσης. Έχουν καρδιαγγειακή προστασία και συμβάλλουν ακόμα και στην μείωση κινδύνου εμφάνισης της νόσου Αλτσχάιμερ. Καταναλώστε 2 μερίδες λιπαρών ψαριών όπως είναι ο σολομός, οι σαρδέλες, η πέστροφα, ο τόνος κλπ. την εβδομάδα.

 

Σχετικά άρθρα

icon Προσθήκη Σχόλιου

Μυστικά διατροφής κατά της γήρανσης!


Παρακαλούμε συμπληρώστε τα πεδία που σημειώνονται με *

Τίτλος:*


E-mail:
Θα χρησιμοποιήσουμε το email σας για να σας ενημερώσουμε για ενδεχόμενες απαντήσεις στα σχόλια σας.


Σχόλιο:*


This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)

Γράψτε τους 3 χαρακτήρες που βλέπετε στο πλαίσιο.




Return to category

Σχόλια

Attention Παρακαλούμε τα σχόλια σας να είναι κόσμια και να μην περιέχουν υβριστικό περιεχόμενο.

 
Τελευταία άρθρα