![]() |
|
|
![]() Οδήγηση σε λάθος ρεύμα κυκλοφορίας22 Νοεμβρίου 2007 | 09:28 π.μ.![]() ![]() Κάθε χρόνο, οι ραδιοφωνικοί σταθμοί αναφέρουν περίπου 1800 οδηγούς σε λάθος ρεύμα κυκλοφορίας – μόνο στη Γερμανία. Και σύμφωνα με ερευνητές του τομέα μεταφορών, ο επόμενος τέτοιος οδηγός θα μπορούσε άνετα να είστε εσείς ή εγώ. Οι λόγοι οδήγησης σε λάθος ρεύμα της κυκλοφορίας σε ένα δημόσιο αυτοκινητόδρομο τις περισσότερες φορές μπορούν να προσδιοριστούν με σαφήνεια και δεν έχουν καμία σχέση με την ηλικία – πραγματικά, μόνο το 10 % των οδηγών σε αντίθετο ρεύμα είναι πάνω από 65. Σε μία μελέτη αυτού του τομέα οδικής ασφάλειας, οι πιο συχνές αιτίες μιας τέτοιας κατάστασης έχουν αναγνωριστεί το στρες και η υπερπροσπάθεια, η απώλεια της ψυχραιμίας και η κακή ορατότητα. Το αλκοόλ, εν τω μεταξύ, είναι ένας παράγοντας για το ένα τρίτο των οδηγών που κινούνται σε λάθος ρεύμα. Είναι ο εφιάλτης όλων των οδηγών: ![]() ένας οδηγός που κινείται στο αντίθετο ρεύμα έρχεται κατά πάνω σας από το πουθενά στη μέση του αυτοκινητόδρομου. Για να αποτρέψει την οδήγηση σε λάθος ρεύμα κυκλοφορίας ή για την έγκαιρη προειδοποίηση των άλλων χρηστών των δρόμων, με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, το BMW Group Research & Technology δημιούργησε ένα νέο σύστημα υποστήριξης οδηγού. Χρησιμοποιώντας σαν βάση το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου, το σύστημα ενημέρωσης οδηγών στο λάθος ρεύμα κυκλοφορίας αναγνωρίζει αυτόματα πότε ένας οδηγός πρόκειται να μπει στο αντίθετο ρεύμα και ενεργοποιεί μία προειδοποίηση που αποτελείται από ακουστικά και οπτικά σήματα. Πέραν αυτού, το σύστημα ενημέρωσης για οδηγό σε λάθος ρεύμα κυκλοφορίας μπορεί επίσης να χρησιμοποιεί επικοινωνία μεταξύ οχημάτων για να προειδοποιήσει άλλα οχήματα όταν κάποιος πλησιάζει στον ίδιο δρόμο, αλλά βρίσκεται σε λάθος ρεύμα. Τέλος, οι πληροφορίες για οδηγό σε λάθος ρεύμα κυκλοφορίας μπορούν να αποστέλλονται σε ένα κέντρο εξυπηρέτησης από το ‘όχημα που βρίσκεται σε λάθος ρεύμα’ και να τροφοδοτούνται στην ‘αλυσίδα προειδοποιήσεων’. Επομένως, οι πληροφορίες διατίθενται για όλους τους χρήστες των δρόμων μέσα σε λίγα μόλις λεπτά. Οδήγηση σε λάθος ρεύμα: ![]() τρία επίπεδα παρέχουν άμεσες πληροφορίες. Ωστόσο, αν ο οδηγός συνεχίζει να βρίσκεται στον αυτοκινητόδρομο ή σε ένα μονόδρομο σε λάθος ρεύμα, η κύρια προτεραιότητα είναι να προειδοποιήσει τους άλλους χρήστες του δρόμου – και εκεί ενεργοποιείται το σύστημα επικοινωνίας Car2X. Στο ερευνητικό πρόγραμμα, ο οδηγός που έρχεται από αντίθετο ρεύμα μπορεί να επισημαίνεται με τη βοήθεια του χάρτη στην οθόνη πλοήγησης. Τα τμήματα του δρόμου στα οποία ο παραβάτης κινείται τη συγκεκριμένη στιγμή επισημαίνονται, ενώ το σύστημα συμπληρώνει τα δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης, με τη θέση, την κατεύθυνση και την ταχύτητα του οδηγού που μπήκε στο αντίθετο ρεύμα. Οι πληροφορίες αυτές μπορούν να απεικονίζονται επίσης στην οθόνη Head-up Display σε τακτικά διαστήματα – και για όση ώρα ο οδηγός παραμένει στη λάθος πλευρά του δρόμου. Ακουστικές προειδοποιήσεις βοηθούν επίσης σε μία κρίσιμη κατάσταση. Η συχνότητα των ακουστικών και οπτικών προειδοποιήσεων κλιμακώνεται σε τρία επίπεδα – από την προειδοποίηση ‘οδηγός σε λάθος ρεύμα κυκλοφορίας στην περιοχή’ μέχρι ‘οδηγός σε λάθος ρεύμα κυκλοφορίας ακριβώς μπροστά’. Οι ολοκληρωμένες επικοινωνίες αυξάνουν την ασφάλεια.
|
Copyright by Fe-mail.gr 1999-2021 W: www.fe-mail.gr | E: info@fe-mail.gr |
![]() |